Het verhaal dat in beslagname niet in het artikel staat klopt sowieso. Daar is niets tegen in te brengen.
Allereerst, ik vind het bewonderenswaardig dat je serieus gaat twijfelen aan de kennis van een RC. Ik denk dat een RC prima weet welke bevoegdheden hij heeft en in welke situatie hij deze mag toepassen. Dat je het daar als "simpele" fotograaf niet mee eens bent is prima, maar om te betwisten dat het niet in de wetten staat terwijl je er kennelijk geen kaas van gegeten hebt is eigenlijk gewoon....
Ik ben ook geen jurist maar kan er wel mijn gedachten over los laten.
Als ik het woordenboek nakijk op het woord diefstal klopt het in principe gewoon.
Je moet niet in een woordenboek kijken maar in een wetboek.
Misschien moet je maar vertellen wat ik dan moet lezen in het wetboek. Alleen maar roepen dat iemand zo'n enorm boek moet lezen zeggen dat je gelijk het maar het niet willen motiveren.
Allereerst staat onder lid 2 van artikel 124 "Deze neemt de noodige maatregelen opdat die ambtsverrichtingen zonder stoornis zullen kunnen plaats vinden."
Onder deze noodige maatregelen zou je al de inbeslagname kunnen scharen. Immers worden de ambtshandelingen verstoort door het maken van foto's en filmpjes.
Daarnaast staat in artikel 94 strafvordering uitgelegd welke goederen vatbaar zijn voor inbeslagname.