Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Voor de agenten die het bevel uitvoerden, bedoel je dan ?
Maar dat heeft toch geen invloed op het bevel van de Rc zelf?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

kaytje19

• Forum gebruiker
  • BOA - domein 1

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: kaytje19 link=msg=1271245 date=1401219245
http://www.youtube.com/watch?v=jZMPJ1jFfbY

Om me even in de discussie te mengen: Mag de politie een kaartje (of een tape) uit een camera halen?
Ik vind het overigens bijzonder dat niet door de agenten gemeld wordt dat het kaartje eruit is, maar dat de persoon er zelf mee moet komen.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Als het beslag omgezet wordt van camera's naar enkel de foto dan moeten de camera's terug gegeven worden maar kan de kaart bewaard worden. Het beslag op de camera's dient dan geen enkel doel meer en om ze dan onder je te houden is niet proportioneel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: DiNozzo link=msg=1271265 date=1401221723
Als het beslag omgezet wordt van camera's naar enkel de foto dan moeten de camera's terug gegeven worden maar kan de kaart bewaard worden. Het beslag op de camera's dient dan geen enkel doel meer en om ze dan onder je te houden is niet proportioneel.

Mag een (hoofd)agent die kaart/tape eruit halen? Of moet de eigenaar dat doen i.v.m. mogelijke schade die ontstaat aan de camera/kaart/tape bij onjuist gebruik.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Kan me nog een IRT affaire herinneren waar de gebruikte opsporingsmethodes achteraf ook liever door de RC geheim gehouden waren. Als 'men' nu dus zoveel moeite doet om deze methode geheim te houden, kan ik me (juist daarom) voorstellen dat de interesse van de muskieten gewekt wordt.

Inderdaad: in het PV zal toch beschreven moeten staan welke methodes gebruikt zijn. Een rechter zal geen bewijs accepteren wat er 'plop' opeens was, maar zal willen weten hoe dat verkregen is. Dus openbaar wordt het toch wel.

En dat is niet 'het' argument, maar leden van 'de doelgroep' bevinden zich binnen de hekken en maken ook echt wel beelden hoor....

Peen
Redacteur van

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Citaat van: rens link=msg=1271269 date=1401222127
Mag een (hoofd)agent die kaart/tape eruit halen? Of moet de eigenaar dat doen i.v.m. mogelijke schade die ontstaat aan de camera/kaart/tape bij onjuist gebruik.
Alles van aspirant tot hoofdcommissaris mag die kaart eruit halen, indien bevoegd tot inbeslagneming.

DiNozzo

• Senior gebruiker
Openbaar wordt het toch wel, maar tot die tijd kan je het nog een paar maanden gebruiken. e050

Dit artikel is uiteraard ook toepasbaar op de 'doelgroep'. Het zou mij niets verbazen als die allemaal opgehouden zijn op een bepaalde lokatie aanhangend het onderzoek.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: Frank. link=msg=1271275 date=1401222653
Alles van aspirant tot hoofdcommissaris mag die kaart eruit halen, indien bevoegd tot inbeslagneming.

En als hiervoor bijvoorbeeld een schroefje losgedraaid moet worden, dan ook?
En wat is de procedure als er dan iets kapot blijkt te zijn gegaan?

DiNozzo

• Senior gebruiker
Dan betaalt de politie de schade. Zonder morren.