Ik heb het over eventuele vergoedingen, niet om het beeldmateriaal van het incident waar "moeilijk" over gedaan wordt.
Als de fotograaf geen ander geheugen beschikbaar heeft, kan deze geen foto's maken van andere incidenten en kan hij/zij dus ook geen beelden verkopen.
Als je geen foto's (tijdig) kan leveren, kan dit ten koste gaan van je relatie met de grotere opdrachtgevers & afnemers (zoals peen verwoord).
Ik vraag mij dus af of de schade die daardoor veroorzaakt wordt, ook vergoed wordt. Hoe breed & diep gaat die vergoeding?
Als je geen andere kaart hebt voor een volgende opdracht, ben je m.i. geen pro. Dat lijkt me niet zo relevant. Dat gaat pas spelen als ze de camera's ook niet zouden teruggeven, want daar heb je er vaak minder van dan SD kaarten. Of als je zelf 4 dagen op water en brood in de kerker onder het gemeentehuis vastzit (en dus
wel vervolgopdrachten mist)
Als ik zelf in deze situatie zou zitten (dus: SD's in beslag genomen; bezwaar gemaakt en achteraf in het gelijk gesteld) dan zou ik vorderen:
a) waar had ik die beelden zeer waarschijnlijk kunnen verkopen en wat had me dat opgeleverd ? (inkomstenderving)
b) wat heeft het bezwaar maken me gekost aan tijd, kilometers en juridische kosten (ondersteuning, rechtsbijstand etc) ?
Dus alleen wat er direct met het handelen van de pliesie te maken heeft m.i.
Peen