Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 596792 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Zullen we dan nu de discussie over het gebruik van geweldsmiddelen in de VS weer stoppen en hier weer on topic verdergaan over wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint? Dank!


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Toch een vreemde gang van zaken vanmiddag in Markelo: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=206364&p=228815. RTV Oost heeft later vandaag zelf een cameraploeg naar het plaats delict gestuurd. Na wat shots gedraaid te hebben aan de kant van de Meenweg zijn ze op de provinciale weg N346 gaan draaien. Aan die kant was nog niks afgeschermd. Wel gold er een stopverbod. En dan ook nog de conversatie met de politieagent in de reportage monteren...   ::)

Vanaf 02:00
http://www.youtube.com/watch?v=Gm09UbbCkQ8?t=2m


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
http://www.hvzeeland.nl/nieuws/25509-arrestatieteam-pakt-man-op-in-goes/

En dan het filmpje bij het item. Het AT is niet zo happy met de cameraman te horen aan de meerdere reacties. Men blijft echter stug doorfilmen.  :D

Kan dit?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: FP924 link=msg=1315209 date=1418857147
http://www.hvzeeland.nl/nieuws/25509-arrestatieteam-pakt-man-op-in-goes/

En dan het filmpje bij het item. Het AT is niet zo happy met de cameraman te horen aan de meerdere reacties. Men blijft echter stug doorfilmen.  :D

Kan dit?

Wat is het probleem? Iedereen draagt mutsjes. Niemand is herkenbaar in beeld. Toch laat het hele AT weer eens merken niet blij te zijn met de pers. Het is een beetje het standaard verhaal. Een enkele keer gaat het goed, maar over het algemeen eindigt pers en AT in kinderachtige pesterijtjes, voor camera's staan, met zaklampjes schijnen, iedere AT'er die individueel verhaal komt halen en soms bedreigingen.

Hier vraagt men zich wel eens grappend of AT'ers daarop worden gekozen.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Sorry hoor, maar wat is dit voor een vertoning? Dit soort pesterijtjes zijn wel erg sneu.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik vind dit een zeer zeer zielige vertoning en hebben wat mij betreft les nodig in wat mag de burger of te wel de pers en hoe kan ik daar het beste mee omgaan op een volwassen en waardige manier zonder de politie in diskrediet te brengen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1315215 date=1418859230
Sorry hoor, maar wat is dit voor een vertoning? Dit soort pesterijtjes zijn wel erg sneu.
Inderdaad en dan wel voor een filmcamera staan maar de fototoestellen ongemoeid laten. (En het wegrijden van de BMW op 1:25 valt zeker onder de vrijstelling?) offtopic


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: Bert65 link=msg=1315217 date=1418861583
Inderdaad en dan wel voor een filmcamera staan maar de fototoestellen ongemoeid laten.
En dan wel het publiek langs laten lopen (00:45).

Citaat van: Bert65 link=msg=1315217 date=1418861583
(En het wegrijden van de BMW op 1:25 valt zeker onder de vrijstelling?) offtopic
Ga daar maar van uit. Dit soort agenten laten zich niet klem rijden door een voorganger ;-) offtopic


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
pfff is er nu niemand van jullie die enig besef heeft dat deze jongens met serieus politiewerk bezig zijn? In de regel komen ze niet om iemand met een kapot fietslampie te bekeuren, maar zijn ze bezig gevaarlijke criminelen van de straat te plukken. Een beetje meer begrip en respect voor het nuttige en gevaarlijke werk wat ze voor onze samenleving doen zou wel op zijn plaats zijn op een hulpverleningsforum...
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Live link=msg=1315234 date=1418888632
pfff is er nu niemand van jullie die enig besef heeft dat deze jongens met serieus politiewerk bezig zijn? In de regel komen ze niet om iemand met een kapot fietslampie te bekeuren, maar zijn ze bezig gevaarlijke criminelen van de straat te plukken. Een beetje meer begrip en respect voor het nuttige en gevaarlijke werk wat ze voor onze samenleving doen zou wel op zijn plaats zijn op een hulpverleningsforum...

Ik denk dat dat besef er prima is hoor. Maar in welk opzicht heeft dat betrekking op de video? Volgens mij lopen door het maken van de video zowel de AT'ers als de filmer geen extra gevaar.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens