Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604440 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
"Ga es effe weg met die camera"
"Ga lekker effe ergens anders filmen jongens"

Tijd voor een cursus effectief communiceren.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: NikonDirk link=msg=1315256 date=1418895954
Gewoon of wel, of niet fotograferen/filmen. Dan ben je duidelijk tegen iedereen die daar staat. Het verschil tussen fotograferen en filmen snap ik nog even niet.
Op foto's heb je over het algemeen geen geluid staan. Inderdaad JJ75: "opdonderen" was effectiever geweest.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Volgens mij word er heel duidelijk gezegd dat ie weg moet gaan en dat zal niet zijn om dat de AT’er een bad hair day heeft. En wat is hier nou de nieuws waarde van ?

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Ach, de reacties van de AT-er horen niet zo, maar ik begrijp het verzoek om te stoppen met filmen wel.
Blijft gewoon een lastig spanningsveld. Kunnen we hier lang over discussiëren maar het lijkt mij vooral aan de betrokkenen ter plaatse (van beide zijden) om in zulke gevallen het gezond verstand te blijven gebruiken.

Citaat van: jasir link=msg=1315267 date=1418898577
En wat is hier nou de nieuws waarde van ?

Waarschijnlijk het nieuws uit Zeeland niet zo gevolgd de laatste tijd, qua (pogingen tot) liquidaties enzo? ;)
(En achteraf bleek er inderdaad verband: http://www.hvzeeland.nl/nieuws/25510-at-hield-moordverdachte-aan-in-goes/)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Red link=msg=1315262 date=1418897344
Op foto's heb je over het algemeen geen geluid staan. Inderdaad JJ75: "opdonderen" was effectiever geweest.
Op foto's staan geen geluid. Toch bedankt voor je verduidelijking.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Ik vind het wel heel kwalijk dat de kentekens van de verdachte en de AT voertuigen niet geblurred zijn. Verder snap ik dat je als ATer zo min mogelijk gefilmd wilt worden. Echter snap ik ook dat het wel toegestaan is.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Citaat van: Bert65 link=msg=1315217 date=1418861583
(En het wegrijden van de BMW op 1:25 valt zeker onder de vrijstelling?)

Citaat van: Bernt link=msg=1315284 date=1418900104
Maar hoe ze weg rijden, kan toch ook niet? Hij begint al gas te geven terwijl een auto hem nadert. En daarna nog over die kruising.. Niks geleerd van het incident in Eindhoven..
Graag hier on topic blijven, dit staat helemaal los van de vraagstelling "Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?"

1300001-MR

• Senior gebruiker
Citaat van: Meneer link=msg=1315287 date=1418900306
Ik vind het wel heel kwalijk dat de kentekens van de verdachte en de AT voertuigen niet geblurred zijn.
Wellicht hebben die een voorraadje kentekenplaten van allerlei verschillende letter/cijfer combinaties in de kast liggen ?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
En op die vraag ga je geen antwoord krijgen van de blauwe kant  :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1315353 date=1418913359
En op die vraag ga je geen antwoord krijgen van de blauwe kant  :-X
Waarom zet je het dan toch verkapt neer?  :|