pfff is er nu niemand van jullie die enig besef heeft dat deze jongens met serieus politiewerk bezig zijn? In de regel komen ze niet om iemand met een kapot fietslampie te bekeuren, maar zijn ze bezig gevaarlijke criminelen van de straat te plukken. Een beetje meer begrip en respect voor het nuttige en gevaarlijke werk wat ze voor onze samenleving doen zou wel op zijn plaats zijn op een hulpverleningsforum...
zij maken deel uit van die samenleving, en ja, ben het met je eens dat ze nuttig werk voor die samenleving doen.
Maar dat wil niet zeggen dat zij de regels die in onze samenleving gelden aan de laars kunnen lappen. Juist zij niet.
Een AT inzet zit hoog in de geweldsspiraal. Dat moet in een moderne rechtsstaat in ieder geval getoetst kunnen worden. Beelden van de inzet zijn daarbij een belangrijk hulpmiddel. Een AT-er die het maken van beelden verhindert, wekt daarmee in ieder geval de indruk dat er zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.
Dat ze anoniem willen blijven snap ik, gezien hun doelgroep. Maar in dit geval lijkt me dat geen probleem. En dat ze ruimte willen hebben om te werken, ook. Maar ook dat lukt me hier prima in orde.
Hoogstens dat men er over nadenkt qua geluid en of wat er gezegd wordt, hoorbaar is. Maar goed: even afspraken maken daarover qua 'doe dat even verhullen met muziekje of draai het geluid weg' en klaar.
Leuk: dat argument 'ze doen nuttig werk'. Dat doet een huis-tuin-en-keuken agent of brandweerman ook, en die verdienen wat mij betreft ook respect. Maar ik snap niet waarom dat zou betekenen dat je de werkzaamheden van een politie ambtenaar of brandweerman niet zou mogen vastleggen.
Een AT heeft van die samenleving 'meer dan gebruikelijk' geweldsmiddelen tot zijn beschikking gekregen. Prima, maar ik wil als muskiet wel weten wat ze daarmee doen.
Peen