Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604424 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat van: DiNozzo link=msg=1316442 date=1419274135
Dat zou niet handig zijn. Door je vast te pinnen op 1 persoon kan je de omgeving niet meer scannen en je taak uitvoeren. Sterker nog, als hij niet luistert heb je op een gegeven moment geen andere keuze dan hem aanhouden en daar zit je al helemaal niet op te wachten.
Met aanhouden pin je je niet vast op die ene man? Nee, maar je snapt hopelijk wel wat ik er mee bedoelde  ;)

sylvester1986

• Gast
Tja beide een - punt in mijn ogen.98uiye
Wat is er zo boeiend dat de meneer gaat filmen en de agente heeft een kort lontje. 98uiye
https://www.youtube.com/watch?v=BxsOuQmqS1E
Peter zoon van Harm

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Ze reageert misschien niet professioneel maar dit soort mannetjes is gewoon aan het zuigen. Heeft niets met nieuwsgaring of zo te maken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

jelte

• Forum gebruiker
Ja maar dit gebeurd steeds meer lijkt wel. Misschien moet er eens een regel komen dat een diender in functie niet gefilmd mag worden want het begint er op te lijken dat dit de manier wordt om agentje te pesten. Dan kan je een uitzondering maken voor de professionele pers of waar men ernstige misstanden aan het licht wilt brengen.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Wat is er toch zo spannend aan gefilmd worden.
Bedenk bij jezelf, ben ik rechtmatig bezig? Zo ja--> Wat maakt het uit om gefilmd te worden? Hoe minder aandacht je voor dit soort droeftoeters hebt, hoe minder leuk het filmpje is.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: quattromontanes link=msg=1318110 date=1419892965
Hoe minder aandacht je voor dit soort droeftoeters hebt, hoe minder leuk het filmpje is.

En hoe minder de kans dat het op internet verschijnt, en hoe minder de kans dat het serieus bekeken wordt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Het is hier al een aantal keer eerder als vergelijking aangehaald, het filmen door bijvoorbeeld Blik op de Weg of Wegmisbruikers.
Zodra iemand aangeeft niet gefilmd te willen worden, wordt er heel netjes door de agent uitgelegd dat het openbare weg is en dat er gewoon gefilmd mag worden.

Uiteraard is dat hier (omgekeerd) ook van toepassing, en zit de agente gewoon fout, hoe vervelend ze dat ook vindt.

De filmer is inderdaad een vervelend ventje, maar in dit geval staat hij wel gewoon in zijn recht en is het slaan naar de telefoon/camera natuurlijk absoluut fout.
Samen sterk in de hulpverlening!

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Nieuwswaardig om te filmen nee. De in mijn ogen snel aangebrande reactie van de agente gaat nergens over vind ik.

Zoals ik het zie is de staandehouding echt heel kort bezig want de brommerbestuurder overhandigt net de papieren.
Jongen al dan niet bekende van de brommerbestuurder wilt het even filmen en staat er zoals ik het kan zien niet met zijn neus echt heel dicht boven op.
Agente ziet het filmen gebeuren en vindt maar dat het direct moet stoppen en uit dat wel heel erg overtrokken in mijn ogen.
Kan op basis van dit filmpje niet zeggen dat de filmer een zuiger is. Hij zegt gewoon wat zijn rechten zijn en daar is in mijn ogen niks mis meen.
Sterker nog de agente hoort te weten dat hij op de openbare weg gewoon mag filmen. Die laatste actie van haar kan absoluut NIET.

Citaat van: jelte link=msg=1318105 date=1419891503
Ja maar dit gebeurd steeds meer lijkt wel.
Misschien moet er eens een regel komen dat een diender in functie niet gefilmd mag worden want het begint er op te lijken dat dit de manier wordt om agentje te pesten.
Dan kan je een uitzondering maken voor de professionele pers of waar men ernstige misstanden aan het licht wilt brengen.

Wat jij voorstelt hoort in een dictatuur thuis en niet in een democratie zoals Nederland heeft.
Had men maar geen publieke functie moeten uitkiezen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Dinges

• Senior gebruiker
Citaat van: enrico1972 link=msg=1318115 date=1419894179
De in mijn ogen snel aangebrande reactie van de agente gaat nergens over vind ik.

Vind jij... Misschien erg drukke dienst, rotcasuïstieken gehad, even ervoor wat geweld gehad en / of een vervelende reanimatie. En dan even je geduld verliezen bij zo'n snotneus...
Praat ik het goed? Nee, ik verplaats me in de schoenen van een ander. En zullen we al jouw aangebrande reacties er eens bij gaan pakken, hier op het forum?  ;D  
Kortom; we zijn allemaal mensen. En ja, dit is ook een mens.. met ook nog eens een voorbeeldfunctie. Dus ja, stomme actie van agente. Zal ze achteraf ook zelf wel hebben beseft. Volgende keer zal ze weer tot 10 tellen, mag je verwachten van een prof.

Dus ja; snel aangebrand..maar ik verplaats me dan in de ander en vraag me af waarom dat zo is, op dat moment.

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Citaat van: Dinges link=msg=1318117 date=1419894886
Kortom; we zijn allemaal mensen. En ja, dit is ook een mens.. met ook nog eens een voorbeeldfunctie. Dus ja, stomme actie van agente. Zal ze achteraf ook zelf wel hebben beseft. Volgende keer zal ze weer tot 10 tellen, mag je verwachten van een prof.
Dus ja; snel aangebrand..maar ik verplaats me dan in de ander en vraag me af waarom dat zo is, op dat moment.

Okee, en daar moet de ander dan maar genoegen mee nemen?
Dat had de filmer maar moeten ruiken?
Vind ik een beetje heel erg kort door de bocht gaan.

Sorry, maar ik vindt dat sommige dingen van de blauwe kant te makkelijk weg geveegd worden.
Het is al in meerdere topics aangekaart dat men zich heel snel achter zaken verstopt.
Hierdoor worden (wellicht) nuttige discussies in de kiem gesmoord.
Dit houd mij al tegen om in bepaalde topics te reageren.
En als ik bepaalde topics lees, ben ik al niet meer de enigste.

Beheer, trek dit je aan of laat het lopen.
Maar als deze trend zich doorzet zal ik echt zelden meer ergens op reageren maar dit forum slechts als leesvoer gebruiken waarbij ik mij bij sommige topics de nodige vraagtekens zal gaan zetten omtrent het waarheidsgehalte.