Hierdoor worden (wellicht) nuttige discussies in de kiem gesmoord.
Wat voor nuttige discussie zou je over dit filmpje willen hebben dan?
Het is dom dat ze zich zo laat gaan. Daar kunnen allemaal redenen voor zijn, maar dan nog is het niet professioneel. Een leermoment voor betrokken collega voor de toekomst. Allemaal punten waar we het volgens mij allemaal, hulpverlener of niet, blauwe tak of niet, het mee eens zijn.
En als we het allemaal eens zijn dan valt er niet echt nuttig te discussiëren. Het wordt pas interessant als we het (op sommige punten) oneens zijn met elkaar. Jij geeft aan dat de boel door de blauwe tak onder het tapijt wordt geveegd. Dat ben ik niet met je eens. Er is niemand die het goed praat of die zegt dat het mag wat hier gebeurd. Ik zie wel een eigenschap die wel vaker voor komt bij de blauwe tak. Dat heet een situatie van meerdere kanten bekijken. Ik reageer ook weleens fel of kortaf op straat. Als er dan net een camera op me gericht staat dan zou ik zomaar in dit topic (of een willekeurig ander topic) kunnen verschijnen. Sterker nog, ik ben weleens gefilmd waarbij ik dacht: "Nou, dit wordt een youtube hit" In mijn geval was er wel degelijk een aanleiding is geweest die om een of andere reden niet op film staat. Of die er hier geweest is? Geen idee. Vind ik het dan wel goed hoe de agente hier doet? Nee.
Maar goed, ook bovenstaand verhaaltje wordt vast afgedaan als goedpraat gedrag en onder het tapijt vegen, want daar zijn wij blauwen zo goed in.
Okee, en daar moet de ander dan maar genoegen mee nemen?
Nee. Het staat iedereen vrij om een klacht in te dienen als ze het niet eens zijn met het optreden van de politie. Ik leer iedere dag als ik dit soort filmpjes zie, maar om een of andere reden leer ik niets van de commentaren die eronder verschijnen.