Allereerst ga ik je geen antwoord in de mond leggen, die moet je zelf zelf zien te vinden, ik heb je alleen wat handvatten willen geven.
Ik ga nu misschien een beetje bot uit de hoek komen maar schrik niet.
Het is niet persoonljik maar probeer een statement te maken mbt de algemene hulpverleningsfotografie, dat jij hier nu effe het "slachtoffer" van bent, SORRY!
Probleem is, dat ik er niet echt uitzie als een persfotograaf, en ik dat ook niet ben.
Dan is mijn vraag... wat deed je er dan terwijl je geen (pers)fotograaf?
Ik ga naar een incident om als fotograaf brandweer (of zoals je wilt brandweeerfotograaf) foto's te maken van het werk van de brandweer om dit te gebruiken op mijn eigen website, voor de plaatselijke media de brandweer zelf.
Ik (en de meeste hulpverleners) zit ook niet te wachten op allerlei personen die foto's gaan staan maken terwijl ze dat normaal nooit doen. En kan me een reactie van een betrokkenen ook wel voorstellen als er weer eens 5 kinderen (vergeef me de uitdrukking) achter het lintje staan te "springen"
Als een betrokken mij vraagt wat ik doe vind ik een antwoord "ik doe mijn werk" wel kort en zal toelichten dat ik voor de brandweer fotograaf, eventueel ondersteund door onofficiele legitimatie. En even een brandweerman erbij roepen werkt vaak ook, zij weten tenslotte wie ik ben, wat ik doe en hoe ik werk.
(PS. gebruik van punten en komma's graag, leest wat makkelijker)