Ik ben benieuwd naar reacties van collega's en pers; wat vinden jullie van de volgende situatie:
Aanrijding letsel op de snelweg (A weg), hulpdiensten TP, slechts 1 rijstrook afgesloten.
Pers komt eraan, zet de bus op de vluchtstrook NÁ de RWS pijlwagen en tussen twee politie auto's met blauw. Men stapt uit en begint te filmen/fotograferen.
Het gaat me dan vooral om het parkeren van de bus op de vluchtstrook.
Als pers zijnde (met snelweg-parkeer-ervaring, als ik het zo mag zeggen)
Die ene rijstrook, is die links (tegen de vangrail) of rechts (met nog een vluchtstrook extra ruimte).
Die politieauto's, staan die voorbij het incident, of in de bufferzone?
Is er 'ruimte', direct voorbij het incident (dus niet in de bufferzone), moet dat (in principe) kunnen. Indien mogelijk uitstappen aan de verkeersluwe zijde met hesje aan, en met PPK melden bij de eerste ambtenaar die ik tegenkom, dus RWS of Politie. Niet blijven hangen, maar als ik 'heb wat ik hebben moet' inpakken en wegwezen. Het is geen high-tea daar.
Het is niet alleen mijn mening. Maar ook die van de wetgever. Het is gewoon strafbaar. Punt uit.
Oké, in Haaglanden (Den Haag voor de mierenwippers) nooit een probleem, als het gaat zoals bovenin geschreven. Soms kan het echt niet; jammer dan. Maar in principe is het mogelijk.