Met betrekking tot de dashcam video die van mij gepost is van het zware ongeval op de A28, klopt, daar heb ik mijn auto nabij het ongeval neergezet op het gras. Stond daar niemand in de weg. Sterker nog: het verkeer werd uiteindelijk via de parkeerplaats geleid en daar stond het al behoorlijk vol, dus het kwam juist goed uit. Of het volgens de letter van de wet mag, dat is natuurlijk weer een andere vraag.
Met betrekking tot de vraag die gesteld werd op de vorige pagina: parkeren tussen buffervoertuig en ongeval in is niet toegestaan en dat wordt dan ook niet echt op prijs gesteld. Hier in de regio geldt: voorbij het ongeval (liefst met wat ruimte voor meer bergings- / hulpverleningsvoertuigen), indien mogelijk zo ver mogelijk in de berm (indien berm niet te sompig is) en wielen indraaien van het verkeer af. En altijd gele of oranje RWS-gekeurde jas aan... En geen fototas op de rug of andere dingen die de zichtbaarheid van de jas verminderen. Daarnaast melden indien onbekende agenten / RWS medewerkers (de meeste agenten en weginspecteurs ken ik hier en dus weten we wat we van elkaar kunnen verwachten). En politieperskaart wordt soms op gecontroleerd, met name door LE.
Overigens probeer ik hier alles zoveel mogelijk vanaf secundaire wegen te doen, maar helaas zijn er erg weinig parallelwegen of viaducten hier in de omgeving. Met name op het stuk op de Veluwe (A28 Wezep - Nunspeet en A50 Hattemerbroek - Epe), wat omringd is door natuur en het schietterrein van Defensie, kom je er vanaf het onderliggende wegennet gewoon niet bij.