Vandaag ook weer een hele bijzondere casus meegemaakt.
Ik kom ter plaatse bij een woningbrand, relatief ruime afzetting, dus ik meld me netjes bij de agent die het lintje aan het bewaken is. Legitimeer mij met mijn politieperskaart en vraag toestemming om binnen de afzetting mijn werk te doen. Ik krijg de toestemming, en loop onder het lintje door.
Binnen 30 seconden (had nog geen 5 stappen voorbij het lintje gezet) komt er een andere agent, en eist dat ik direct het PD verlaat. Enigszins verbaasd toon ik deze agent mijn politieperskaart, en leg rustig uit dat ik van zijn collega toestemming heb om daar te staan. Hij geeft aan hier geen boodschap aan te hebben, en dat het plastick kaartje om mijn nek (verwijzend naar mijn PPK) geen toegang geeft tot het incident. Wilde de agent daarop mijn rellenkaart laten lezen, met daarop de afspraken rond de PPK. Toen besloot hij echter een persvak in te gaan richten (Terwijl ik in mijn eentje stond).
Toen het persvak ingericht was, bleek deze niet groter te zijn dan 1 vierkante meter, zonder zicht op de brand. Agent voegde hieraan toe dat hij mij op deze manier kon dwingen in het vak te blijven. Nog verwonderd van deze (in mijn ogen) onprofessionele actie, uiteindelijk besloten dan maar foto's te maken op afstand. Ik had geen zin om daar een discussie te moeten gaan voeren.