hallo hulpverlenings forum leden
ff een vraag van mijn kant uit misschien niet helemaal de juiste naam voor het onderwerp
maar ik vroeg mij iets af
afgelopen zondag avond/nacht zijn wij (brandweer lemmer) met brandweer st nyk (vakantie alarmering) op geroepen naar een VKO p de rontonde van joure
over de aangestuurde posten hebben we het verder niet over dat ligt bij de AC maar goed ik dwaal af
uit eindelijk bleek onze hulp niet meer nodig en kon brandweer st nyk het zonder ons af en zijn wij terug gekeerd
maar waar mijn vraag nou uit eindelijk over gaat is het volgende :
ik zie de volgende dag dat 112 fryslan een neiuws item er over geschreven heeft helemaal top en leuk daar heb ik ook geen problemen mee maar wat mij verbaasde was dat er ook fotos van af de rontonde genomen zijn natuurlijk leuk voor het nieuws item
maar hier door vroeg ik mij af hoe zit dat nou mogen incident fotografen ook langs de snelweg/ in het incident gebied stoppen om fotos te maken en het nieuws te verslaan ?
ik ben er van op de hoogte dat als je een pers pas hebt dat je zowat het hele incident over kan en mag of je in een pers vak mag komen
maar op een snelweg lijkt het mij niet helemaal veilig om je in of om de afzetting te begeven met je voertuig om te parkeren en fotos te maken als je via een parkeer plaats of een b weg of iets dergelijks bij het incident kan komen dan zou ik er niks op aan te merken hebben maar aangezien de rontonde van joure deze mogelijk heden niet in bereik heeft vond ik het vreemd
ik heb helemaal niks tegen 112 fryslan en ook geen problemen met de actie maar was gewoon nieuwsgierig
nieuws verslag ik hoor graag van jullie expertise
gr pascal