Het knettert hier aardig heen en weer zonder dat er volgens mij enige voortgang wort geboekt. Als je als diender werkt in een organisatie die er, zeker op voorlichtingsgebied, zelf een potje van maakt, dan mag je van mij wel een potje breken en op straat op dat moment even het laatste woord hebben. Want laten we eerlijk zijn: tijdens Oud & Nieuw werd door de politie verklaard dat een aangereden collega werd gereanimeerd en dat de hulpverleners ter plaatse waren bekogeld en bedreigd. Bericht moest binnen 26 uur worden gerectificeerd. Vandaag werd iemand dood verklaard ten gevolge van vuurwerkletsel, binnen 12 uur gerectificeerd.......
Dus welk verwijt valt dan de agent op straat nog te maken? Die staat inderdaad onder toenemende druk, zijn/haar gezag is niet meer vanzelfsprekend en is ingebed in een emotioneel verwaarloosde organisatie. Ik begrijp het wel, dat is nog iets anders dan het goedkeuren trouwens..... en als het je werk als pers echt onmogelijk heeft gemaakt, wees dan een vent. Stel de politie civiel aansprakelijk vanwege 'onrechtmatige daad'. Want daar heeft de diender verder geen last van en de politieorganisatie, als het bij herhaling gebeurd, des te meer.