FF wat anders hé.. maar laatst had ik ook weer een klein ergernisje. Ik stond foto's te maken van een brand, achter mij staan tien meter verderop een stuk of vijftig buurtbewoners en voorbijgangers (al dan niet met illegaal vuurwerk). Er zijn twee agenten ter plaatse. En waar houden die zich mee bezig? 1: De fotograaf (ik) weghouden, terwijl ik niet in de weg liep en me netjes op de achtergrond hield en agent 2: het verkeer omleiden. Over de tweede agent is niets te zeggen maar over de eerste wel. Er was geen lintje of niks en achter de rug van de agent wordt constant illegaal vuurwerk afgestoken, maar ik was wel veel belangrijker dan al die jongeren die daar overlast veroorzaakten...
Weet je wat ik in zulke gevallen denk? Waar ben je nu politieman voor. Om je werk uit te voeren. Maar houdt dat dan in dat je iemands anders werk dusdanig belemmert dat hij of zij geen foto's kan maken? Er was geen enkele reden om mij überhaupt aan te spreken en dan zeker niet constant te volgen om te kijken of ik me wel of niet aan zijn regeltjes hield (fotograven opstellen achter brandweervoertuigen).
Kijk, hulpverleners mogen van mij best wat te zeggen hebben, maar ze moeten niet overdrijven. De fotograaf weet in 99 van de 100 gevallen zelf echt wel wat wel of niet kan. Al moet ik zeggen dat het over het algemeen alleen politiemensen zijn die af en toe moeilijk doen. Brandweerlieden spreken meestal vol lof maar bij de politie zit er soms een ouwe lul tussen (en dat is eigenlijk wel letterlijk want de meeste jonge agenten vinden het ook gewoon oké....
Dat even als reactie op de eerste + de tweede keer vragen