Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597350 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Ze werken toch 'voor' de politie....? ???
Ja, maar ze hebben vooral een sussende functie naar de media toe... Ik snap overigens ook niet waarom er een discussie aangegaan moest worden met een agent die zegt dat je naar achteren moet. Waarom moet elke Nederlander gelijk weer een weerwoord hebben als iemand (een agent) hen iets beveelt. Kan begrijpen dat je het een keer zat wordt. Of dit de meest handige actie was weet ik niet. We zullen wel zien. De klacht al in ieder geval serieus genomen worden.

Edit: Bericht was getikt voor het horen van het politiecommentaar. Achteraf valt zijn reactie nog mee. Heb we wel eens anders meegemaakt.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Volgens mij is hier de gezegde: "waar er twee vechten hebben er twee schuld" van toepassing.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen (in dit geval de persfotograaf) altijd zo nadrukkelijk moeten laten weten waar ze recht op hebben als de situatie hen even niet helemaal zint. Los van het feit of de fotografen door middel van een perskaart of iets dergelijks meer recht hebben dan een gewone burger vind ik dat een agent niet altijd een discussie hoeft aan te gaan als hij iemand vraagt om zijn aanwijzing op te volgen. Ook niet als de agent het op een minder vriendelijke manier doet. Als een agent of andere hulpverlener vindt dat je ergens weg moet gaan, doe dat dan ook zonder allerhande tegenspraak.
 
En die agent had beter moeten weten. Buitensporig geweld of ander onprofessioneel gedrag van de poltie of andere overheidsdiensten wordt door de Nederlandse burgers nou eenmaal niet zo gewaardeerd. Het is erg dom van hem om iemand van de media op deze manier te benaderen. De media zal dit soort zaken meteen breed publiceren met alle sensatie die daarbij hoort. Dat is voor de hulpverleners en de overheid in het algemeen nooit voordelig.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Sinds wanneer hoeft een fotograaf de aanwijzingen van de politie niet op te volgen tijdens een incident?  ???
Mogen die dan maar alles?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Sinds wanneer hoeft een fotograaf de aanwijzingen van de politie niet op te volgen tijdens een incident?  ???
Mogen die dan maar alles?

Deze discussie is al vaker gevoerd :)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,17191.0.html  :)


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Toen de fotografen uitlegden dat zij mochten staan waar ze stonden, greep de agent een van hen bij de keel. In de worsteling die hierop ontstond, viel zijn camera van drieduizend euro kapot.

Nounou..  ::)

 Ben inderdaad benieuwd wat de achtergrond van dit verhaal is/word. Bericht van de pers vind ik persoonlijk erg gericht aan de zijde van de fotograaf,


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Nounou..  ::)

 Ben inderdaad benieuwd wat de achtergrond van dit verhaal is/word. Bericht van de pers vind ik persoonlijk erg gericht aan de zijde van de fotograaf,

Wat is er zo nou nou aan? 3000 euro zit je tegenwoordig zo aan.. Tenzij je nog in de analoge wereld rondhangt natuurlijk O0


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Nounou..  ::)


Canon EOS 1d Mark III € 3199.-  ;)


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Canon EOS 1d Mark III € 3199.-  ;)

Okay Okay! Heb niks gezegd, jullie winnen  ;D ;)

Ben in ieder geval benieuwd naar de 'echte' achtergrond van het voorval  ;)


Glenn2

  • Gast

WOUDENBERG - Een persfotograaf hulpverlener in Woudenberg is vrijdagmiddag door de politie pers zwaar gehinderd tijdens zijn werk. De man stond samen met een collega ter plekke foto's te nemen van assistentie te verlenen bij een verkeersongeluk.

Beide fotografen waren daarbij voorzien van de politieperskaart die nodig is geen enkel recht geeft om achter de afzettingslinten te mogen werken. Een ambulancemedewerker vroeg aan de agenten of zij wilden zorgen dat de fotografen hun flitsers uitzetten. In plaats van dit te vragen, stuurde de agent de fotografen vervolgens weg.

Toen de fotografen uitlegden niet luisterden en zeiden dat zij daar helemaal niet mochten staan waar ze stonden, greep de agent een van hen bij de keel. In de worsteling die hierop ontstond, viel zijn camera van drieduizend euro kapot.


Even het artikel aangepast  O0

Als fotograaf heb je gewoon op te zouten als je dat bevolen wordt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
In het geluidsartikel zei de voorlichter van de politie dat het verzoek van de hulpverleners naar de agent was of er gestopt kon worden met flitsen omdat ze daar hinder van hadden... niet omdat ze in de weg stonden.  ;)