Weer kom je terug op de communicatieve vaardigheden van de agenten, ik ben het daarmee gewoon on-eens. Laat ik je een ander voorbeeld geven, je hebt het nu over een aanrijding, of iets dergelijks. Echter als je bij een afzetting staat en de eerste 25 a 50 burgers die allemaal vragen of zij er niet toevallig doorkunnen, denk je dat je dan bij de 51e net zo reageert als de 1e ? Ik denk het niet. Dan kun je wel eens een korter antwoord krijgen als de eerste. Echter hier in nederland lijkt het wel of de regels voor iedereen gelden behalve als je er zelf last van hebt. Ik word daar een beetje moe van, dat lintje of hek staat er niet om het straatbeeld te versieren. Als je dan ook nog gaat vragen of je er langs mag wat denk je zelf wat het antwoord is ?
Dat je er moe van wordt kan ik me voorstellen. Toch moet je er rekening mee
houden dat het normale patroon van mensen wordt onderbroken en dat er dus
vragen komen. En dat is op dat moment onderdeel van je taak.
Dat mensen regels niet graag op zich zelf van toepassing vinden is inderdaad
irritant maar helaas een maatschappelijk gegeven.
Dan kom ik nog terug op meerdere keren in de weg lopen... leg mij dat eens uit, uit je uitgebreide ervaring met incidenten waaruit je put. Ik word er namelijk een beetje moe van dat politie-mensen op basis van de indruk van een of twee incidenten worden afgerekend...
Ben ik met je eens. Kijk maar eens hoe persfotografen worden afgerekend op
de enkele keer dat het fout gaat
Dat politie-agenten eerder bekritiseerd worden om hun communicatieve vaardigheden
heeft denk ik ook te maken met het feit dat zij veel meer met publiek en pers te
maken hebben dan brandweer en ambulance. Wie weet zouden de laatste twee het er
wel slechter vanaf brengen