Almere - 24-03-2009
Stadshart Almere - Maandagavond is er opnieuw een persfotograaf belaagd op treinstation Almere Centrum. Dit keer werd fotograaf Leroy Mulder
door een groep van 15 beveiligers aangevallen omdat hij foto's wilde maken van het verscherpte toezicht op het station.
De fotograaf werd door de beveiligers tegen gehouden en gesommeerd te vertrekken. Deed hij dit niet zouden de ''beveiligers'' zijn camera door de stationshal gooien. Toen hij uiteindelijk toch een foto maakte sloeg een beveiligster tegen de camera. De camera liep hierdoor krassen op.
De fotograaf is met video beelden en zijn verhaal naar de politie gestapt.
Het is niet de eerste keer dat een fotograaf op het station wordt aangevallen. Persfotograaf Bob Friedlander werd afgelopen weekend dor medewerkers van de NS belaagd. Hierdoor brak een onderdeel van de flitser af.
Bijde fotografen zijn als freelancer werkzaamvoor de Telegraaf en voor verschillende web-site's.
www.112actuel.nlReportagelink:
http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index.html?menu=zoeken&id=111000455703&web=link111000455703weer zoiets is dus echt iets waar ik mij ontzettend boos om kan maken, geen hem dan een klap voor zijn gezicht en niet op zijn camera, dit vind ik echt zielig gedrag, volgens mij is dat verscherpt toezicht er omdat er condocteurs werden mishandeld, dan betekend dat niet dat je dan maar de burgers moet gaan msihandelen, dit is gewoon het probleem verplaatsen uit de trein naar de stationshal, ik meende dat er ook een agent met hond op het station liep, als dit verhaal helemaal klopt vind ik dat ze die hond best op de bewakers los mogen laten!