Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597100 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Even voor mijn duidelijkheid....

Klopt het dat als er twee lintjes zijn gespannen, het 1e lintje de mensen moeten tegen houden die komen kijken (ramptoeristen) en het tweede lintje is dan voor de pers lijn zogezegd ?...


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Even voor mijn duidelijkheid....

Klopt het dat als er twee lintjes zijn gespannen, het 1e lintje de mensen moeten tegen houden die komen kijken (ramptoeristen) en het tweede lintje is dan voor de pers lijn zogezegd ?...

Áls ze 2 lintjes spannen is de eerste ''rij'' meestal voor de media ja


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ok duidelijk .... dank je

ik neem aan dat dit dan ook te maken heeft met een stukje gegarandeerde veiligheid voor alle pers mensen.
Zodat de hulpverleners hetgeen kunnen doen wat ze op dat moment moeten doen, nl zich bezig houden met hetgeen er gaande is en niet er achterna hoeven  te gaan jagen dat iemand zich ONGEOORLOOFD in het afgezette gebied bevindt.  :-X


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Tsja... allemaal heel triest en vervelend...
BEDANKT! "112-pubertjes" die de boel overal lekker lopen te verzieken...  :-\ :-X

(Ga lekker naar school ofzo, of aan je huiswerk)

Wat verstaat Jeroen onder 112-pubertjes? Elke 'fotograaf onder de '18' zonder perskaart?
Zo te zien heb je slechte ervaringen met fotografen (zonder perskaart)?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
de regels zijn bij sommige politie korpsen vrij duidelijk echter is dit nog steeds niet landelijk geloof ik
vaak weet de politie niet eens hoe een politie perskaart er uit ziet en komen mensen met een titel perskaart net zo ver
ik heb een politie perskaart maar vraag me af waarom ik hem heb hij word zelde gevraagt


hier onder een paar voorbeeld kaarten die in deze regio's bij de politie perskaart gedragen moeten worden om agenten duidelijk te maken wat er met deze kaart mag
(zo duidelijk is het nou bij de politie mensen op straat)




Ok duidelijk .... dank je

ik neem aan dat dit dan ook te maken heeft met een stukje gegarandeerde veiligheid voor alle pers mensen.
Zodat de hulpverleners hetgeen kunnen doen wat ze op dat moment moeten doen, nl zich bezig houden met hetgeen er gaande is en niet er achterna hoeven  te gaan jagen dat iemand zich ONGEOORLOOFD in het afgezette gebied bevindt.  :-X

twitter : @fotomiche , @regio14nl


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
er ging iets mis geloof ik
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Wat verstaat Jeroen onder 112-pubertjes? Elke 'fotograaf onder de '18' zonder perskaart? Zo te zien heb je slechte ervaringen met fotografen (zonder perskaart)?
Waarom voel je je aangesproken? Het is de al oude uitdrukking 'alles over een kam scheren' die hier dan misschien wel of niet geldt. Maar ik denk eerder dat dit meer komt door de regelgeving binnen korpsen ten aanzien van de veiligheid dan om pubertjes te gaan pesten. Tegenwoordig wordt alles gecontroleerd en bij elke kleine (communicatie)fout kan er een rel ontstaan danwel in de media of op bureaucratisch niveau. Kortom, waarom voel je je aangesproken?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
volwassen of puber maakt niks uit volgensmij ze (pesten) mij dan net zo goed en toch ben ik al lang geen puber meer  



Waarom voel je je aangesproken? Het is de al oude uitdrukking 'alles over een kam scheren' die hier dan misschien wel of niet geldt. Maar ik denk eerder dat dit meer komt door de regelgeving binnen korpsen ten aanzien van de veiligheid dan om pubertjes te gaan pesten. Tegenwoordig wordt alles gecontroleerd en bij elke kleine (communicatie)fout kan er een rel ontstaan danwel in de media of op bureaucratisch niveau. Kortom, waarom voel je je aangesproken?
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Eind aan 24 jaar pieperdienst
...
Klop's werk wordt gewaardeerd door mensen van binnen én buiten het brandweerkorps. Tijdens calamiteiten kreeg de Hardinxvelder daarom ruim baan om zijn werk te doen.
...
,,De brandweer heeft 24 jaar geleden gevraagd of ik foto's voor ze wilde maken. Het werk werd een deel van mijn leven. Ik draaide mee met alle oefeningen, maakte de uitrukverslagen, gaf presentaties, ken alle regels.
...

Feitelijk werkt hij als brandweerfotograaf en heeft de brandweer daar ook
dankbaar gebruik van gemaakt. Ik denk dat de brandweer hem dan ook tot
officiële brandweerfotograaf moet benoemen zoals in Kennemerland. Ze hebben
24 jaar voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten en dus moeten ze vanaf
nu er maar een kwartje voor over hebben  ;)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Kan die man niet gewoon en perskaart aanvragen en krijgen? :)