Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597084 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Deze vraag kwam bij mij naar boven toen ik zojuist het topic  Fotografen kan dit??? zat te bekijken :)

slachtoffers worden al soms netjes onherkenbaar gemaakt
kentekens etc. ik snap best dat er niet veel van een foto overblijf
maar wat vind de HV-er er zelf van als hij zich zelf weer op internet tegenkomt?


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Deze vraag kwam bij mij naar boven toen ik zojuist het topic  Fotografen kan dit??? zat te bekijken :)

slachtoffers worden al soms netjes onherkenbaar gemaakt
kentekens etc. ik snap best dat er niet veel van een foto overblijf
maar wat vind de HV-er er zelf van als hij zich zelf weer op internet tegenkomt?  


Deze discussie is al gevoerd:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,32321.0.html


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
:-[   ehh..ik zag het

misschien dat er juist nu nog wat meer hv-ers willen reageren ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
ligt aan de situatie. Ben ik bezig met hulpverlening of normale werkzaamheden, vind ik het geen probleem.
Ben ik aan het rollebollen met een vd, word ik liever niet gekiekt/gefilmd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Kijk, een mooi voorbeeld van hoe een hulpverlener netjes aangeeft dat hij niet op youtube wil en er toch op verschijnd.
De volgende keer is de kans dus groot dat hij tóch anders reageerd en eventuele andere maatregelen neemt

''Hey jongens, dit komt niet op youtube hè, want dat wil ik helemaal niet''

politie moet lekkeband verwisselen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
En dus? Een politieagent bepaalt niet wat wel en niet op Youtube komt.

Overigens zegt de agent: "Jongens, als dit op Youtube komt, dan hebben jullie een probleem he, want dat wil ik helemaal niet."

De agent is niet herkenbaar in beeld en ik vind dit nou niet bepaald netjes vragen.

Nu ben ik met je eens dat dit een nieuwswaarde van 0 heeft en ik geen eens de moeite zou doen om dit te uploaden. Maar om nou te zeggen dat dit netjes vragen is...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Sterker nog, volgens mij zegt de b(r)andweer het! Tja, als de makers van het filmpje nu blij zijn... Jippie, iemand wisselt een band :)


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Overigens zegt de agent: "Jongens, als dit op Youtube komt, dan hebben jullie een probleem he, want dat wil ik helemaal niet."

De agent is niet herkenbaar in beeld en ik vind dit nou niet bepaald netjes vragen.
Die agent maakt duidelijk dat hij dat niet wil, de agent ziet niet wat die jongens filmen, die agent wist niet dat alleen de benen gefilmd werden. Dus zou ik dat ook zeggen. En wat zou jij zeggen als jij die agent was? Jongens, zouden jullie dit asjeblieft niet op Youtube zetten, dat wil ik liever niet.
Wil je zeggen dat dat helpt? Lekker kort en krachtig, heeft wel wat meer indruk dan dat voorbeeld zinnetje van mij.

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Pff nou ik zou ook niet op youtube willen verschijnen als ik niet eens een band van mijn eigen dienstwagen vervang haha. Een brandweerman je band laten verwisselen. Tsjaa dat zou leuke reacties opleveren op werk als ik zo in beeld zou komen  ;D
Maar ik heb er totaal geen problemen mee om op de foto gezet te worden. Hoort bij mijn werk. Werk in een glazen huis en heb ook niks te verbergen. Snap eerlijk gezegd ook de paniek bij sommige collega;s niet als ze een camera zien.
Ook als ik lig te knokken mogen ze wat mij betreft foto's maken. Kan altijd handig zijn. En ik krijg eigenlijk meestal foto's van fotograven direct toegezonden. Erg leuk om de foto's voor je eigen verzameling te hebben. Kortom totaal geen problemen mee en ook goed contact met de fotograven van de 112 websites uit mijn werkomgeving.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Ik heb er oook helemaal geen moeite mee, doe er ook niet moeilijk over. Het enige is dat ze niet in de weg moeten lopen of staan. Voor de rest gaan ze hun gang maar. Hoe raarder de agent reageerd hoe interresanter de video voor youtube en geen stijl word.

gr
Mike