Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597041 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Ik ben geen fotograaf, maar bij een ongeval op de A4 waren er nog geen HV'rs ter plaatse, ik plaatste mijn botsabsorber daar ter beveiliging en melde het voorval bij de centrale van rws.

Eerste wat ik te horen kreeg "geen politie anders heb je een probleem". Nu ga ik daar niet op in verder en vertelde de man dat die toch wel zouden komen vanwege de camera beveiliging. Wist die man veel dat die pas dei avond zouden worden geinstaleerd.

Bij het terplaatse komen van Regio Haarlem( ff oneerbiedig maar ik weet niet welk district ze onder vallen) heb ik gelijk aangegeven wat mij is gezegd door een van de heren. Die werd er ook op aangesproken en kwam ook zijn excuses aanbieden.

Mijn ervaring uberhaupt is dat bij een incident de betrokkenen door de media juist te bang zijn in een neagief dagbeeld gesteld te worden. Wanneer je eerlijk communiceert vaak is dan de reactie achteraf veel begrijpelijker.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Ik heb ook wel eens wat bedreigingen naar mijn kop geslingerd gekregen.

Niet te druk om maken, als ze willen slaan doen ze hun best maar. Zolang wij(als fotografen) op openbare weg staan, mogen wij foto's schieten van alles en nogwat. Dat maakt helemaal niets uit. Dat leg ik dan ook keurig uit aan diegene die begint te zeuren/bedreigen. Gewoon rustig onder zo'n situatie blijven, doet diegene dan toch iets, jou camera kapot maken of je slaan dan had ik wel aangifte gedaan. Gelukkig is mij dat nog nooit overkomen.