René, toen ik jouw verhaal las moest ik ineens aan een aantal dingen denken.
Het doen van aangifte is altijd een optie, alleen in jouw/jullie situatie had ik dat nooit gedaan. Ik doel hiermee op de problemen die er met jullie voorganger en zijn website waren, de politie refereert daar naar mijn gevoel meteen aan. Ook al bestaat die website nu sinds enkele jaren niet meer, die website staat daarentegen bij veel personen nog vers in het geheugen en wordt nog steeds verward met jullie huidige website. Met andere woorden, met een aangifte breng je jullie website naar mijn gevoel in discrediet, dat zou mij een scheldkannonade niet waard zijn geweest.
Persoonlijk zou ik het er ook niet fijn vinden als iemand moeilijk doet en staat te schelden of te dreigen. Ik denk dat je het beste afstand kunt nemen, indien mogelijk niet in discussie gaan en als het moet gewoon weggaan daar. Zolang er geen fysiek geweld is gebruikt zou ik er verder niets mee doen en het afdoen als een emotionele reactie. Houd ook eens rekening met het standpunt van een slachtoffer/betrokkene, of je er in meegaat is een ander verhaal. Jij bent waarschijnlijk wel in zijn ogen iemand uit het eigen dorp die zijn ellende aan de grote klok gaat hangen.
Natuurlijk kan ik niet weten wat zich bij het betreffende incident daadwerkelijk heeft voorgedaan, maar mijn tip, en dan word ik erg persoonlijk, is om ook eens op je eigen attitude te letten. Over een verkeersongeval van afgelopen week hoorde ik over een fotograaf die nogal wat overdreven praatjes had tegen een politieagent. Die praatjes gingen over een marechaussee die daarbij aanwezig was. Klinkt je dat een beetje bekend in de oren??? Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets dergelijks hoorde. Je moet dan niet vreemd opkijken als je zelf eens de oren gewassen krijgt. Toen ik dat verhaal hoorde moest ik meteen weer aan jouw voorganger denken. In mijn ogen zie ik een aantal overeenkomsten tussen jullie twee, doe daar eens op letten en het komt vast en zeker allemaal goed.
Ik heb niets tegen 112-websites, absoluut niet, maar wel heb ik vaak mijn vraagtekens gehad bij de leeftijd van de personen achter die websites: heel vaak (zeer) jonge gasten die niet opgewassen zijn tegen de emotionele dingen die men op hun weg kan tegenkomen. Als ik dan zie dat je een jaar na het voorval (je spreekt over mei, dat is dus zowat een jaar geleden) nog steeds moeilijk mee hebt met het feit dat iemand je de oren heeft gewassen, want meer is het zoals ik hier lees niet geweest, dan vraag ik mij af of je je niet beter bij je koksmuts en je fornuis kan houden. Deze opmerking zul je me waarschijnlijk wel niet in dank afnemen, daarom de volgende tip: als je foto's maakt moet je niet altijd vooraan staan, houd je met je camera gewoon op de achtergrond en daarmee ver van slachtoffers en andere betrokkenen.