Ik ben vrijwel nooit echt bedreigd, of heb me in ieder geval niet vaak bedreigd gevoeld. Echter kwam daar 8 Januari van dit jaar verandering in... Het was voor harderwijkse begrippen een aardig druk dagje, eerst een middelbrand woning, daarna een boom over de weg, waarna ik op uitnodiging richting kazerne ben gegaan om wat bij te kletsen.
Wat later kreeg Harderwijk een melding van een vervuild wegdek, niks bijzonders maar omdat de HV toen nog vrij nieuw was besloot ik ter plaatse even wat plaatjes te schieten, nadat ik wat foto's had gemaakt kwam een turkse jongeman naar me toe gerend.. (dat bleek de eigenaar van de auto te zijn die had gelekt) Die jongeman besloot me wel even kapot te maken als ik foto's van zijn auto maakte of ook maar iets van dit incidentje zou publiceren.
Normaal ben ik een vrij kalm persoon en niet zo snel onder de indruk van dit soort praat, dus zei gewoon dat hij zich geen zorgen hoefde te maken, maar dat ik het op prijs zou stellen als hij rustig tegen me praatte. De jongeman werd toen helemaal wild en begon ook te duwen.. ondertussen deed ik mijn cameratas goed dicht om te zorgen dat hij daar vanaf bleef.
Op dat moment kwamen enkele brandweermannen mij te hulp, waaronder een in turkije geboren brandweerman die hem in die taal even toesprak.. Ik voelde me er niet lekker bij maar er was geen politie aanwezig. Ik heb daarna nog even met wat brandweermensen staan praten voordat ik naar huis ging. Als ik in die straat kom kijk ik in het vervolg wel uit