Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 596893 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

pavdhu

  • Gast
simpel: moet je maar niet filmen. Heb je ook geen gezeik. Is dat zo moeilijk dan, snap ook totaal niet waarom jij naar een ambulance gaat.  :-\


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
simpel: moet je maar niet filmen. Heb je ook geen gezeik. Is dat zo moeilijk dan, snap ook totaal niet waarom jij naar een ambulance gaat.  :-\
Ieder heeft zo z'n eigen hobby he :-)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
simpel: moet je maar niet filmen. Heb je ook geen gezeik. Is dat zo moeilijk dan, snap ook totaal niet waarom jij naar een ambulance gaat.  :-\

Stelletje moraalridders hier zeg  :-X

http://vandenhurkfotografie.nl/ Wat doe jij hier dan?

Ik vind het goed dat hij juist hier probeert te informeren wat nou redelijke grenzen zijn.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Ieder heeft zo z'n eigen hobby he :-)
Een hobby hebben is geen probleem, als de uitvoering ervan maar binnen het maatschappelijk aanvaardbare blijft.
Bij huisadressen gaan filmen of ambulances bij het ziekenhuis opwachten is dat in mijn ogen niet.

Verder kan ik David adviseren om situaties te vermijden waarbij hij zichzelf ongemakkelijk voelt, zoals Caprice heeft gequote.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
simpel: moet je maar niet filmen. Heb je ook geen gezeik. Is dat zo moeilijk dan, snap ook totaal niet waarom jij naar een ambulance gaat.  :-\

Als je in elkaar gemept wordt tijdens een uitgaansavond: moet je maar niet uitgaan, heb je ook geen last van agressievelingen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


112Arnhem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Hulpdiensten Fotografie
    • Youtube kanaal
Een hobby hebben is geen probleem, als de uitvoering ervan maar binnen het maatschappelijk aanvaardbare blijft.
Bij huisadressen gaan filmen of ambulances bij het ziekenhuis opwachten is dat in mijn ogen niet.

Verder kan ik David adviseren om situaties te vermijden waarbij hij zichzelf ongemakkelijk voelt, zoals Caprice heeft gequote.

Nou, het speciale is: Ik ging niet filmen bij het huisadres. Juist een straat verder dat ik hem kon filmen dat hij terplaatse kwam.
De melding was in mijn eigen straat. Ik ging na het filmen even bij het huisadres kijken of de ambulance er stond. En toen hij vertrok gewoon weer op de zelfde positie staan toen ik hem terplaatse zag komen.

Het was dus eigenlijk lekker makkelijk om naar mij toe te komen omdat de vrouw wist wie ik was, waar ik woonde.
NIKON D3200 & SONY [size


sylvester1986

  • Gast
simpel: moet je maar niet filmen. Heb je ook geen gezeik. Is dat zo moeilijk dan, snap ook totaal niet waarom jij naar een ambulance gaat.  :-\

Als je tijdens het sporten een blessure oploopt is ook eigen schuld, moet je maar niet sporten.
Zo zijn er meer dingen :-X


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beelden, misschien dat die wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen over hoe en wat.


112Arnhem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Hulpdiensten Fotografie
    • Youtube kanaal
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beelden, misschien dat die wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen over hoe en wat.

A1 Ambulance 07-119 Deurnestraat Arnhem【99】
NIKON D3200 & SONY [size


Dion Manschot

  • Hulpverlening Noord-Holland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • Don't Stop Believing
    • 112NHN
Ik film nu al 5 jaar ongeveer en ben maar in totaal iets van 2x aangesproken van: 'waarom film je?'

Het is een kwestie van hoe jij jezelf opstelt bij zo'n incident en tegenover de mensen eromheen. De momenten die je in beeld brengt doen er ook toe. Ik ga bijvoorbeeld geen ambulance's filmen met slachtoffers erin en vooral ook niet het moment waarop het slachtoffer goed in beeld kan worden gebracht.