Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 596887 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Ik film nu al 5 jaar ongeveer en ben maar in totaal iets van 2x aangesproken van: 'waarom film je?'

Het is een kwestie van hoe jij jezelf opstelt bij zo'n incident en tegenover de mensen eromheen. De momenten die je in beeld brengt doen er ook toe. Ik ga bijvoorlbeeld geen ambulance's filmen met slachtoffers erin en vooral ook niet het moment waarop het slachtoffer goed in beeld kan worden gebracht.

Denk dat het ook te maken heeft met welke buurt je staat ;)


A1 Ambulance 07-119 Deurnestraat Arnhem【99】

Tja, als dit echt de enige beelden zijn die je hebt gemaakt, dan vraag ik mij af hoe de familie jou heeft kunnen aanspreken, aangezien je om de hoek stond te filmen


112Arnhem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Hulpdiensten Fotografie
    • Youtube kanaal
Denk dat het ook te maken heeft met welke buurt je staat ;)


Tja, als dit echt de enige beelden zijn die je hebt gemaakt, dan vraag ik mij af hoe de familie jou heeft kunnen aanspreken, aangezien je om de hoek stond te filmen

Filmpje is paar dagen geleden gemaakt, maar ik werd er vandaag pas mee aangesproken toen ik met me vrienden in de straat was.
NIKON D3200 & SONY [size


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Filmpje is paar dagen geleden gemaakt, maar ik werd er vandaag pas mee aangesproken toen ik met me vrienden in de straat was.
Op die fiets. Niet teveel van aantrekken zou ik zeggen, het is inderdaad niet verboden om ambulances te filmen. Ik denk dat de familie je een beetje bang probeert te maken.


Dion Manschot

  • Hulpverlening Noord-Holland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • Don't Stop Believing
    • 112NHN
Denk dat het ook te maken heeft met welke buurt je staat ;)

Dat is waar, maar ik film overal in Amsterdam en sommige buurten waar je liever niet komt maar er toch iets gebeurd is met veel nieuwswaarde dan ga ik toch maar eropaf en kijk ik eerst om me heen wat de situatie is.. Als het heel gespannen is dan stel ik me gewoon een beetje 'undercover' op en maak ik een snel overzichtsfilmpje van 2 minuten ofzo. Nog nooit last gehad van vervelende mensen terwijl ze er dan wel staan ;)


pavdhu

  • Gast
Stelletje moraalridders hier zeg  :-X

http://vandenhurkfotografie.nl/ Wat doe jij hier dan?

Ik vind het goed dat hij juist hier probeert te informeren wat nou redelijke grenzen zijn.

Gelukkig begrijpt iedereen me weer eens  :( Wat ik bedoelde is dat hij gewoon die ambulance niet had moeten filmen. Dan had je dat gezeik ook niet gehad. Misschien dat het er anders uit kwam maar dat komt omdat je op internet nou eenmaal geen non-verbale communicatie hebt.


112Arnhem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Hulpdiensten Fotografie
    • Youtube kanaal
Gelukkig begrijpt iedereen me weer eens  :( Wat ik bedoelde is dat hij gewoon die ambulance niet had moeten filmen. Dan had je dat gezeik ook niet gehad. Misschien dat het er anders uit kwam maar dat komt omdat je op internet nou eenmaal geen non-verbale communicatie hebt.

Ik kan toch niet voorspellen dat dit gebeurd?
NIKON D3200 & SONY [size


pavdhu

  • Gast
Ik kan toch niet voorspellen dat dit gebeurd?

Nee dat klopt daar heb je ook gelijk in. Maar je kan wel bedenken van okey, misschien is niet iedereen hier even blij mee. Dat kan ik uit eigen ervaring vertellen.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Als dit de enige beelden zijn die je hebt gemaakt zou ik me nergens zorgen over maken. Niemand (buitenom kennissen van het so) kunnen uit deze beelden afleiden dat het so al dan niet in deze ambulance zit/ligt. Er is niets schokkends te zien.

Of het daarentegen handig is om te filmen terwijl je de betrokkenen kent, althans zij kennen jou, dat is vraag 2.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
A1 Ambulance 07-119 Deurnestraat Arnhem【99】

Beetje off-topic:
Iedereen die het filmpje bekijkt moet 16 jaar of ouder zijn. (0.38sec)  ;D zeer schaars gekleed + upskirt .

On-topic:
Vind het een keurig filmpje, geen problemen mee enkel een beetje bewogen beeld. Misschien een statief kopen?
Freude am Fahren


112Arnhem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Hulpdiensten Fotografie
    • Youtube kanaal
Beetje off-topic:
Iedereen die het filmpje bekijkt moet 16 jaar of ouder zijn. (0.38sec)  ;D zeer schaars gekleed + upskirt .

Haha, maar je kon deze reactie ook op YouTube zelf zetten.

On-topic:
Vind het een keurig filmpje, geen problemen mee enkel een beetje bewogen beeld. Misschien een statief kopen?

Bedankt, statief niet handig voor mij. Beeldstabilisator doet het niet meer.
NIKON D3200 & SONY [size