Op zich kan ik me dat voorstellen, maar pas op met wat je doet. Er zijn geen wettelijke gronden om de filmer weg te sturen. Ik heb het zelf meegemaakt bij een veroorzaker van een aanrijding. Aan de ene kant pas ik mijn gedrag wel aan, aan de ander kant had ik me niet weg laten sturen. In dit geval werd de man door de politie gemaand zijn gemak te houden omdat hij anders achter in de politiewagen zou verdwijnen. Moet ik er wel bij zeggen dat de man bij de politie bekend stond als recalcitrant.
Uiteraard zou ik het eerst vriendelijk vragen in de hoop dat de filmer begrip heeft voor de situatie. Wettelijk zou je eventueel kunnen terugvallen op de APV. Je zou kunnen gaan voor het volgende artikel:
Artikel 2.2 Samenscholing, ongeregeldheden, ordeverstoring en samenkomsten
3. Degene die op of aan de weg bij een gebeurtenis die tot toeloop van publiek aanleiding geeft of bij enig voorval waardoor ongeregeldheden ontstaan of dreigen te ontstaan aanwezig is dan wel zich in de richting van die gebeurtenis of dat voorval begeeft, vervolgt op een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie direct zijn weg in de aangegeven richting.