Mijn ervaringen met de ECHTE pers/fotografen is, dat als je ze gewoon aanspreekt en de situatie uitlegt, ze 9 van de 10 keer wel luisteren.
Ik heb de ruim 18 jaar dat ik op straat loop, nu 2 keer een incident gehad waarbij de pers echt vervelend was en waarbij ik echt op mijn "strepen" ben moeten gaan staan.
Vond ik dat leuk, nee maar het was nodig om te zorgen dat het niet terplaatse zou gaan escaleren. Met een van de twee heb ik achteraf een goed gesprek gehad en hebben elkaar na het gesprek de hand geschud. Hij begreep achteraf wel waarom ik op mijn "strepen" ging staan, echter opdat moment moest hij zijn "brood" verdienen.
De 2de heeft een officiele klacht ingediend, deze is echter afgewezen na mijn commentaar op de klacht.
Het is vaak de sensatiepers de jeugd met mobieltjes die de meeste problemen opleveren. Die luisteren niet en hebben schijt aan alles wat hun wordt gevraagd. Op het moment dat er teveel van dat soort volk aanwezig is maak ik gewoon mijn afzetting zo groot dat ze niks kunnen zien.