Dat is - in mijn ogen - een nogal vreemde vraag. Een fotograaf (lees: pers) doet verslag van ongevallen en branden om hierbij het publiek te voorzien van nieuws. Of dat nu op de snelweg is of op een boerenlandweggetje, het idee is het zelfde. Een ongeval op een snelweg heeft bovendien veel grotere maatschappelijke en economische gevolgen dan een ongeval op een landweggetje, dus wat dat betreft zou ik een fotograaf op een snelweg juist logischer vinden. Enkel vanuit het oogpunt van eigen- of verkeersveiligheid is het hebben van een fotograaf op een ongevalslocatie op een snelweg discutabel, hoewel het bij ernstige incidenten (in mijn ogen) belangrijk is dat er wel verslag van wordt gedaan om alleen al mensen aan het denken te zetten over bijvoorbeeld veiligheid etc. Recent voorbeeld van een ongeval op de A1 vanmiddag met een speedboot die op de weg terecht is gekomen: als dit vanavond in het nieuws komt, denken andere bestuurders die boten vervoeren wellicht wel van 'laat ik mijn lading ook maar even goed controleren'. In dat geval is het doel van de pers dan alweer bereikt.