Ik spreek het gedrag van die 'collega' absoluut niet goed en als wat jij schetst daadwerkelijk gebeurd is dan is het schandalig. Maar deze uitspraak gaat natuurlijk wel wat ver en ik mag hopen dat je hiermee geen 112 capaciteit verspilt.
Sorry maar even klein voorzetje?
-112 alarmcentrale wat is het adres van uw noodgeval ?
-fotogr: Ja sta daar en daar in gemeente X en ik word bedreigd.
-Ik ben een melding voor u aan het aanmaken, door wie wordt u bedreigd en zijn daar wapens bij betrokken ?
- fotogr: Ja door een politieagent in burger, ik sta namelijk bij een incident....
- Meneer, meneer ik ga u even onderbreken, u belt een politie-alarmlijn en u wordt bedreigd door de politie zegt u ? Als de politie daar ter plaatse is gaat het daar met die agent maar regelen. Ik ga deze lijn verbreken. Succes meneer. (geluid van de belgische ambulance)
Ook politiemensen zijn mensen van vlees en bloed. Ook die maken wel eens een verkeerde beslissing en dat is dan (in het meest eenvoudige geval) vervelend. Op dat moment kun je het er niet mee eens zijn maar je gaat dus wel doen wat hij zegt. Anders kunnen er inderdaad vervelende gevolgen aan vast hangen. De betreffende politiemens denkt namelijk volledig in zijn recht te staan en van daar uit zijn bevoegdheden te kunnen gebruiken. Achteraf gaat er bekeken worden of eea rechtmatig en bevoegd is gebeurd. Om antwoord te geven op de vraag die onvermijdelijk gaat komen, ja ook bij Grizz wel eens gebeurd en hiervoor mijn excuses aangeboden.
Met alle respect maar daar gaat geen extra politie auto ter plaatse komen. Je weet hoe groot dat werk-gebied is en hoe weinig auto's daar rijden. Als er dan al zo'n incident is en je kunt niet die inschatting maken dat dit niet de oplossing is dan snap je, met zoveel zicht op de hulpverlening, er niet veel van. Als je het er niet mee eens bent kun je achteraf een klacht in dienen en eventueel een gesprek aanvragen en indien nodig een rekening ivm gederfde inkomsten.