En het is trouwens "rotonde".
Het woord rotonde is een afgeleide en meest gebruikt, echter mogen ook de woorden rondtonde en rondpunt gebruikt worden waarvan het is afgeleid.
Nee het is een autoweg.
Dan mag jij mij vertellen waar de borden G03 staan vanaf alle zijden van de rotonde.
Das dan weer jammer. Dat liever niet.
Eens, eenmaal op de rotonde dat ding uit. Maar in het naartoe rijden en inrijden van het afgezette gebied, bravo dat getuigd van enige kennis van de regels.
Als politieagent sta je ervoor om te helpen, om de samenleving leefbaar te houden, en om de wet te handhaven. Zo goed mogelijk, en daarbij kan je fouten maken en verkeerde beslissingen nemen. Maar bewust en weloverwogen ervoor kiezen om de wet niet te respecteren omdat dat je even niet uitkomt, gaat mij dus te ver.
Peen
En die conclusie of aanname gaat mij nu net te ver. Hierover heb ik al vaker bericht en zal het ook nog eens herhalen.
Als de agent vanuit veiligheidsoogpunt en/of gewetensoogpunt besluit de wet te negeren dan heb jij als journalist dat maar te respecteren. Achteraf kan je dan bezwaar maken. En laten we aub dit recht ook voorbehouden blijven bij het oordeel van de mensen die dan op dat moment daar aanwezig zijn om te doen wat jij zegt. Oa het beveiligen van de locatie en/of het verlenen van hulp en ga niet nodeloos in discussie in een tijd die misschien nodig is om slachtoffers te helpen.
En het roepen dat iemand een verkeerd beroep heeft gekozen omdat hij een beslissing neemt op gevoel en geweten dat bewijs alleen maar een gemis van empathie.
Na overleg met RWS zetten wij vaak 10 secondes de achterflitsers aan, op het moment dat we de rij met auto's gaan verlaten. Dit om te voorkomen dat er iemand achter je aan sukkelt (kudde gedrag).
En daarna gaan ze snel weer uit....
Peen
Netjes aanhouden totdat je de auto parkeert en dan uitzetten voorkomt in 70% van de gevallen het kuddegedrag.