Hoe ik het kan verzinnen? Vraag je dat ook aan iedere politieagent hier als hij een boete uitschrijft? Ik heb geruime tijd in de procesindustrie gewerkt, dan ben je bekent met de parnoïde de angst dat zaken naar buiten lekken.
Nee dat vraag ik niet (hier en buiten) als een agent een boete uitschrijft........want dan heb ik de wet overtreden de agent zal mij uitleggen welke wet ik overtreden heb........ indien ik er niet mee eens ben kan ik in beroep gaan....
Maar diezelfde agent gaat mij echt geen boete geven omdat ik vanaf de openbare weg een foto maak omdat dat bedrijf angst heeft dan de bedrijfsgeheimen naar buiten zal komen. Ook het bedrijf heeft geen middelen om mij te dwingen met het stoppen van het maken van foto's...
Misschien als deze foto's misbruikt worden is een kans dat er een economisch delict is gepleegt* ,maar het maken van alleen foto's van een gebouw is toegestaan. * al vraag ik me dat af.
Er is , volgens mij, geen wet die mij verbied een foto te maken van een particulier gebouw, als ik op openbaar terrein sta.
Als ik het mis heb dan lees ik het graag.
Er zijn wel bedrijfsregels die mij verbieden om foto's te maken als ik op het terrein ben van het bedrijf. Maar die gelden niet vanaf openbaar terrein.
Aan de andere kant is het vaak de company-policy waaraan de beveiligers zich moeten houden.
Volgens mij gaat de wet boven de bedrijfsregels, dat zou het bedrijf moeten weten én de beveiligers.................. (ook dat kan ik mis hebben dat de wet boven de bedrijfsregels "company-policy" staat....) En omdat er geen wet is die mij verbied om foto's te maken vanaf openbaar terrein is het niet zo dat de bedrijfsregels gelden voor mij op openbaar terrein....