Ik kan alleen gokken: de 0900 8844 meldingen komen binnen op een callcenter en daar komen ook de telefoontjes binnen over hondepoep en vragen over parkeeroverlast. Om dat te splitsen vraagt enig scheidend vermogen en ervaring die daar niet altijd voor handen is. Na drie keer je verhaal kom je uiteindelijk op de meldkamer over een gewone lijn. Bij een 112 melding krijgt je melding een "rode telefoon" areool, de zg "112 melding", wat precies dezelfde soort melding kan zijn als die langs een andere weg komt, maar meer aandacht krijgt door het 112 gehalte.
Nog een voorbeeld: kijk eens hoe het KWC een melding over een vastgelopen boot behandeld waarvoor iemand de kustwacht heeft ingeschakeld. Een heleboel poeha, wat is uw eta en krijg ik snel een sitrap terwijl een eigen (bij je eigen post bedoel ik) -soort gelijke- melding afgedaan wordt met "succes!" en de bijzonderheden ineens niet interessant meer zijn.
Ik heb de indruk dat dit wel zo gaat in de praktijk, dus je indruk is mi terecht Koen...
Henk