Bij ons werd pas in de introductieweek verteld dat dit een eis is. Lessen of begeleiding vanuit de academie is er niet. Tijdens stage krijg je hier geen tijd voor. Ik moest ook naar Doorn vanwege een reumatische aandoening en die zeggen niet trainbaar en niet haalbaar. Dus hebben ook geen vervangende opdrachten geadviseerd. Ik zie mijn medestudenten het halen en vervolgens weer veel en ongezond eten en weinig tot niet sporten. Waar is het doel dan? Ik haal al jaren de fvt wat ieder jaar terug komt maar het trainen voor de profit maakt mijn lichaam kapot omdat ik teveel over mijn grenzen heen moet gaan. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat er ook mensen zijn zoals ik die prima kunnen functioneren en met een dosis adrenaline echt wel achter een verdachte aan kunnen rennen maar voor wie het niet goed is om 3 keer per week zwaar te sporten. Denk hierbij ook aan mensen met suikerziekte, blessures, spierziektes etc. Ik zou zeggen hou het gewoon lekker bij de fvt die iedereen verplicht moet halen ieder jaar.
Klopt. Bij mij in de klas ook. Mensen halen hem en gaan daarna nooit meer sporten en kunnen andere maten polo's bestelllen haha. Heel het effect is dus weg, vind ik. Al is het sowieso heel apart dat dit in de opleiding is geschoven want het is echt geen conditionele test hoor. Als je doorhebt hoe je de oefeningen het handigst kan doen heb je de profit in de pocket.
Als ik iedereen een tip kan geven, zou ik, mocht je echt moeite hebben met de profit, geregeld langsgaan bij je docent en vragen of hij je kan helpen met de uitvoering en vraag begeleiding. Zo zien ze dat je er echt inzet voor toont. Regel vervolgens dat die docent je aftoetst en dan weet ik zeker dat diegene ietsje soepeler zal zijn. Alle beetjes kunnen helpen als je baan op het spel staat.