Ik heb even gewacht met het geven van een reactie omdat ik wist dat Willem D. met zijn stokpaardje komt...
Waaruit blijkt dat het ligt aan de opleidingsniveau? is daar onderzoek naar gedaan? Waaruit zou blijken dat het bij andere evenementenzorgaanbieders het nooit mis gaat? Het getuigt van lef door het openlijk toe te geven en een voortrekkersrol te willen hebben om dit in de toekomst te voorkomen. In deze zijn er geen winnaars en ik hoop dat wij hier met zijn allen wat van leren.
Daarbij is hyperthermie binnen de duursport een relatief nieuw fenomeen waar op dit moment veel onderzoek naar gedaan wordt.
Stokpaardje? Nee, openen van een nieuw topic over actuele ontwikkelingen zoals jij en iedereen dat
ook doet.
Wachten op mij? Voel me gevleid.
Als je zelf eens de eindtermen van het OK bestudeert en vergelijkt met die van 10-15 jaar geleden ten opzichte van nu, dan kom je
ook tot de conclusie dat de inhoud van de huidige eindtermen drastisch zijn afgenomen. Onderzoek kan jezelf ook uitvoeren.
Gestaag minder handelingen en kennis in de eindtermen heeft direct invloed op de kwaliteit en
opleidingsniveau van EHBO-ers.
Jarenlang waren de OK opleidingen gemeengoed bij het RK en het niveau van de RK EHBO-ers was ook op het niveau van het OK.
Ik ben blij dat het RK langzamerhand afstand neemt van het OK, om de kwaliteit van haar EHBO-ers omhoog te schroeven en op het voor het RK gewenste kwaliteit te brengen.
En ja,
overal en ongeacht door welke organisatie dan ook in de evenementen hulpverlening worden regelmatig (inschattings)fouten gemaakt, door zowel artsen, verpleegkundigen en EHBO-ers, alleen extremen halen de pers.
EHBO-ers welke onder toezicht staan van artsen en/of verpeegkundigen de schuld in de schoenen schuiven als het mis gaat is laf en getuigt niet van verantwoordelijkheidsgevoel.
Bij een goed georganiseerde evenementen hulpverlening kunnen "fouten" in herkenning en behandeling vroegtijdig worden onderkend door check en dubbelcheck.