Tientallen uren werk door lekkage brandstoftank

Auteur Topic: Tientallen uren werk door lekkage brandstoftank  (gelezen 8206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 18 november 2005, 09:59:24
Ik weet niet zeker of de alameringen voor Gooi en Vechtstreek ook voor dit incindent waren. Kan iemand dit bevestigen / ontkennen??  :-\

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2005, 10:08:32
mij lijkt het vreemd als ze eerst G en V alermeren en daarna zaandam, zaandam is dichterbij
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

janneman82

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 november 2005, 11:59:13
Denk eerlijk gezegd dat het voor de regio Gooi & Vechtstreek een oefening betrof aangezien er eerst werd gealarmeerd voor een klein ogs bij zwembad de Lieberg en een paar minuuten later voor middel ogs bij zwembad de Lieberg, verzamelpunt kazerne Hilversum, avond daarvoor ook een middel ogs oefening bij het zwembad.

pyroloog

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • BRW-ZHZ
Reactie #13 Gepost op: 18 november 2005, 12:11:39
Kunnen ze het niet gratis uitdelen daar? Ik kan nog wel wat litertjes gebruiken voor weinig geld uiteraard.

Als we met 2 tas'en langsgaan is 3000L mee terug in de watertank. Kan ik weer 2 jaar op rijden :D

KIJK, DAAR WORDT IK NOU VROLIJK VAN!!!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 18 november 2005, 18:30:47
Denk eerlijk gezegd dat het voor de regio Gooi & Vechtstreek een oefening betrof aangezien er eerst werd gealarmeerd voor een klein ogs bij zwembad de Lieberg en een paar minuuten later voor middel ogs bij zwembad de Lieberg, verzamelpunt kazerne Hilversum, avond daarvoor ook een middel ogs oefening bij het zwembad.
Inderdaad,dit was al de 2e avond dat daar werdt geoefend.Gooi&Vechtstreek had niets tezoeken in Amsterdan....zouden ze wel willen ::)

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #15 Gepost op: 18 november 2005, 19:17:17
Civiele bescherming Brasschaat is ook naar deze interventie.

Wat is er vertokken /
Supper kanon op aanhangwagen
2 Schuimtankopliggers met elk 22000 ltr fff schuim
Twin-combi kuikenpomp 22500 ltr per min
2 Slangencontainers met slangen dia 205 mm totaal 4 km
1 Container met aanzuigslangen en hulpstukken dia 305 mm

Mvg,

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 18 november 2005, 19:44:18
Opruimen lekkage brandstoftank duurt nog hele dag
18 november 2005, 18:06:48

AMSTERDAM (ANP) - Het overpompen van benzine uit de lekkende brandstoftank op de terminal van BP in het Westelijk Havengebied in Amsterdam duurt nog zeker de hele avond en een deel van de nacht. Dat schat een woordvoerder van de brandweer vrijdagmiddag.

De brandweer werkt sinds donderdag met man en macht om de defecte tank met ongeveer 35 miljoen liter vloeistof leeg te maken. Enkele tientallen mensen zijn betrokken bij de operatie, waarbij de brandweer assistentie van de NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij) heeft.

De brandweer pompt de tank nu preventief leeg. De enorme tank van 20 meter hoog en 60 meter doorsnede bevatte 35 miljoen liter benzine. De volledige capaciteit van de tank is 50 miljoen liter.

De benzine moet heel voorzichtig naar een andere tank worden overgepompt. Het mag niet in aanraking komen met statische elektriciteit of andere ontstekingsbronnen. Een van de veroorzakers van statische elektriciteit is onweer. De brandweer houdt daarom nauw contact met het KNMI.

Blusmateriaal

Brandweer en BP hebben pompen en schuim moeten aanschaffen van andere leveranciers, onder andere uit België, om voldoende blusmateriaal voorhanden te hebben in geval het misgaat. Ook zijn er blusboten paraat.

De hulpdiensten kregen de melding rond 18.00 uur donderdag binnen. Onmiddellijk zetten ze de wijde omgeving van de Hornhavenweg af. Volgens de brandweerwoordvoerder is er geen risico voor de omgeving. De brandweer zoekt de oorzaak van de lekkage in het deksel van de tank. Het drijvende deksel is blijven hangen, waardoor het de brandstof niet meer naar beneden drukt. Het gevolg was dat de brandstof steeg en over de rand gulpte. Rondom de tank ontstond daardoor een plas. Hoeveel benzine die plas omvat, kon de woordvoerder niet zeggen.

Uit de wijde omgeving kwamen klachten binnen over benzinelucht.

Bron: www.home.nl

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #17 Gepost op: 18 november 2005, 20:16:53
Brandweer van Terneuzen is vanmorgen ook met spoed vertrokken richting Amsterdam
met het verbruggesysteem
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2005, 20:19:49
Brandweer van Terneuzen is vanmorgen ook met spoed vertrokken richting Amsterdam
met het verbruggesysteem

Wat is het verbrugge systeem ?? ( als ik vragen mag )

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #19 Gepost op: 18 november 2005, 20:27:29
Brandweer Terneuzen ingezet bij lekkage tank

De brandweer van Terneuzen is met div voertuigen en manschappen vertrokken naar A'Dam.

Onder politie begeleiding zijn de 5466, 5663 & 5647 vertrokken.

*DPHS Pompen 2x 10.000 L (roep nr: 75668)
*BPHS Booster pomp (roep nr: 75669)
*SLH 2x 1.5 km  200 mm   (roep nr: 75466)

Dit zijn onderdelen van het Verbrugge blussysteem, dit zijn extra grote pompen en slangen om bij grote inzetten (denk aan industrie) veel water snel en vanuit grotere afstanden tp te krijgen.
De boosterpomp is voor het vergroten van de druk en de capaciteit op te voeren.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B