Brandstiching bij politiebureaus Dordrecht

Auteur Topic: Brandstiching bij politiebureaus Dordrecht  (gelezen 3058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Gepost op: 18 november 2005, 07:58:15
(Novum) - Twee politiebureaus in Dordrecht zijn vrijdagmorgen waarschijnlijk doelwit geworden van brandstichting. De politie is op zoek naar vier jongeren die door een getuige werden gezien bij een van de politieposten.

Bij het bureau in de wijk Sterrenburg werd rond 03.30 uur een ontploffing gehoord. De daders hadden tevergeefs geprobeerd de ruiten van het pand in te gooien met een baksteen. Daarna is iets in brand gestoken aan de achterkant van het gebouw.

Kort daarop moest de brandweer uitrukken voor een brand bij het politiebureau in de wijk Wielwijk. De woningen boven deze post moesten tijdelijk worden ontruimd. De uitslaande brand was snel onder controle, maar de schade is 'aanzienlijk'. Een getuige zag in de buurt van het politiebureau vier jongeren, naar wie de politie tevergeefs heeft gezocht.

Verder informatie ontbreekt vooralsnog. Getuigen worden opgeroepen zich bij de politie te melden.


wat heb je eraan eh  ::)

Ze vermoeden dat het gaat om een wraakactie, omdat eerder deze week een politiebusje een fietser heeft doodgereden


Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2005, 11:32:29
Tja....gaat weer lekker dit....


Voor wat plaatjes.....www.mediatv.nl


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2005, 11:58:38
Hoorde op het nieuws dat die jongen die is doodgereden bij een "bende" uit een buurt in dordrecht hoorde.
In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar die bende zou gedreigd hebben met zulke acties na de crematie van het slachtoffer.

Het lijkt er op dat hiermee de 1e stappen zijn gezet richting Franse toestanden. Het is natuurlijk niet goed te praten dat er een dode is gevallen, op welke wijze dat ook gebeurt is. Maar om er zo op te reageren... Zouden ze ook nagedacht hebben dat er slachtoffers konden vallen in de flat waar die post in brand is gestoken? Ik vraag het me af!
Wat is dan het doel van de actie? Nog meer slachtoffers. Heb je het dan voor elkaar?

Als iedereen nu met zijn handen van andermans spullen afblijft had je nu ook dit probleem niet gehad!


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #3 Gepost op: 18 november 2005, 12:13:50
Waar is dit dan weer voor nodig... Ik heb het ook niet op politie samen met miljoenen anderen, maar da's uiteraard weer geen reden om andersmans spullen te slopen. Nu vond ik de belasting de laatste tijd toch al niet al te laag, maar het wordt steeds leuker om op deze manier in Nederland te wonen!
Vraag ik me wel af waarom ze de kleine bureau's pakken, en niet Nassauweg. Blijven toch laffe gasten...


GH

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 november 2005, 13:18:13
Opnieuw politiebureaus doelwit van brandstichting

 
Dordrecht - Onbekende hebben afgelopen nacht in Dordrecht twee politiebureaus in brand gestoken. Het gaat om een bureau aan de Blaauwweg en een politiebureau aan het Admiraalsplein. Beide bureaus, die ‘s nachts onbemand zijn, liepen forse brandschade op. Rond 03.30 uur kwam bij de politie een melding binnen van een brand aan de Blaauwweg, waar onbekende probeerden ruiten te vernielen van het politiebureau. Omdat dit niet lukte werd brand gesticht aan de achterzijde van het pand.

De brand bleef hier beperkt. Vlak daarna werd opnieuw een melding gemaakt van een brand in een ander politiebureau aan het Admiraalsplein. Hier moest uit veiligheidsoverweging de bovengelegen woningen op last van de brandweer worden ontruimd. Nadat de brandweer het vuur onder controle had mochten de bewoners weer terug naar hun huizen. Een woordvoerder liet weten dat de brand aanzienlijke schade heeft gemaakt. Technische recherche is begonnen met een onderzoek.

Het is niet de eerste keer dat politie doelwit word van brandstichting. In 2004 kreeg de politie van Vecht en Venen te maken met brandstichtingen, waar naast brand in een politiebureau, tiental politieauto’s in vlammen opgingen.

www.blikopnieuws.nl


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2005, 13:22:30
2005-11-17 09:13:57  1 Aut.Alarm DDT601 DDT604 DDT653 POLITIE ZHZ REGIOBURO VISSERSDIJK BENEDEN 2 DDT
Deze kreeg ik gistermorgen binnen. Heeft dit er iets mee te maken, of is dit weer heel iets anders?


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2005, 13:45:46


brw_sluis

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 november 2005, 13:47:11
echt onzinnig


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2005, 13:52:30
Ik heb het ook niet op politie samen met miljoenen anderen, maar da's uiteraard weer geen reden om andersmans spullen te slopen.

en maar weer hard schreeuwen als je beroofd ben, waar was de politie
en maar roepen als er een reanimatie is en de politie komt te laat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 18 november 2005, 14:03:41
je zult me bij een reanimatie eerder om een ambulance roepen hoor... Maar je hebt wel gelijk, de politie is altijd het pispaaltje dat het nooit goed kan doen. Maar deze discussie heb ik dacht ik al eerder gevoerd met mijn rede dat ik iets tegen politie heb, dus wil ik hier niet verder op ingaan.