meldpunt C2000 Mail uw klachten

Auteur Topic: meldpunt C2000 Mail uw klachten  (gelezen 8073 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #10 Gepost op: 18 november 2005, 23:33:09
Feit is dat de pers geen zicht meer heeft in wat er gebeurd op straat en te manupileren is door de diensten en hun voorlichter, chantabel is zelfs.

Dus jij beweert dat de diensten in landen als Engeland, Duitsland, België en Zwitserland chanteren en de boel manipuleren, omdat men daar ook afhankelijk is van de mediavoorlichting? In onze buurlanden (en elders) is het al langer zo dat men niet naar hulpdiensten mag of kan luisteren. In Nederland is men altijd zo vrij geweest en dat wordt nu ingeperkt, en ik kan mij heus wel de teleurstelling voor stellen bij de pers. Maar ga eens te rade bij de buitenlandse collega-journalisten en vraag eens hoe hun met dit probleem omgaan....

groet, Michel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2005, 23:53:32
Voor degenen die zitten te zeuren over dat de pers maar zelf aan de info/meldingen moet komen, slaat dus echt nergens op als dit jou beroep was jankte je wel anders.........................t gaat er gewoon ook om dat ze eerst alles ontvingen en nu ineens niks meer...


En dus?Wie zitten hier nu constant te janken en te zeuren.Wat kan ons die pers nu schelen,wij zitten te springen om een goed en degelijk communicatiemiddel en dat vindt ik veel belangrijker dan een journalist die nu maar een roddelrubriek moet gaan beginnen.Wat nou als het mijn beroep was,daar heeft die journalist zelf voor gekozen,net zoals ik er voor gekozen heb om brandweerman te worden.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 19 november 2005, 00:11:44
En dus?Wie zitten hier nu constant te janken en te zeuren.Wat kan ons die pers nu schelen,wij zitten te springen om een goed en degelijk communicatiemiddel en dat vindt ik veel belangrijker dan een journalist die nu maar een roddelrubriek moet gaan beginnen.Wat nou als het mijn beroep was,daar heeft die journalist zelf voor gekozen,net zoals ik er voor gekozen heb om brandweerman te worden.

Mij gaat het niet om de journalist maar om de persvrijheid cq vrije nieuwsgaring. Bij het naar het buitenland wijzen vind je altijd wel een land dat het slechter doet. Wat is het volgende: kinderarbeid, want daar gooit Taiwan zulke hoge ogen mee?
Citaat
"Dat doen die kinderen toch zelf, ik ben brandweerman, mij hoor je toch ook niet klagen?"

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #13 Gepost op: 19 november 2005, 00:18:31
we zouden nu veel meer kunnen met de communicatie middelen, brandweer, politie, ambu met elkaar  communiceren, ja het kan alleen niet zonder tussen komst van de centralist.
telefoneren kan, alleen als deze functie is meegeprogrameerd , anders werkt het niet, en zoals gezegd het kost teveel, dus....niet mee geprogrameerd.
Wat ik toch wel als erg storend ervaar is dat we nu 1 systeem hebben voor heel het land, alleen iedere regio heeft zelf weer het wiel uitgevonden en geeft er zijn eigen indeling aan.
de ene regio heeft wel 1 gemeenschappelijk inmeldkanaal, de andere een groep per korps.
DMO is erg beperkt daarom werkt vrijwel iedereen op TMO, nu betalen we nog niet voor de gespreksduur, maar als alles volledig operationeel is gaat iedereen betalen voor alle communicatieverkeer, ook oeffenen of spelen met de porto of mobi.
De gemeenten gaan schrikken van de bedragen.

1 voordeel als het goed is hebben we dan wel een 'goed' communicatie systeem
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2005, 00:34:19
Mij gaat het niet om de journalist maar om de persvrijheid cq vrije nieuwsgaring. Bij het naar het buitenland wijzen vind je altijd wel een land dat het slechter doet. Wat is het volgende: kinderarbeid, want daar gooit Taiwan zulke hoge ogen mee?
Henk



Maar wat heeft de brandweerman op straat nu te maken met vrije nieuwsvergaring of persvrijheid?
Wij willen een goed communicatiesysteem,en hebben in feitte niets met een ander te maken niks meer of minder.Ik heb het al eens vaker gezegt.Als een journalist problemen heeft met C2000 dan moet hij bij de daarvoor verantwoordelijke personen zijn,maar hij moet niet denken dat daarmee wel even zijn problemen worden opgelost.

Zodra het hier over C2000 gaat is er wel iemand die erover valt dat ze niet meer mee kunnen luisteren,maar ze vergeten allemaal dat dat nu juist zo mooi meegenomen is voor ons.En ze vergeten allemaal het doel waarvoor C2000 uiteindelijk in het leven is geroepen.En dat het nog steeds niet optimaal werkt staat hier helemaal buiten,dat is des te storender voor de gebruikers ervan


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 19 november 2005, 01:30:12
Maar wat heeft de brandweerman op straat nu te maken met vrije nieuwsvergaring of persvrijheid?
Wij willen een goed communicatiesysteem,en hebben in feitte niets met een ander te maken niks meer of minder.Ik heb het al eens vaker gezegt.Als een journalist problemen heeft met C2000 dan moet hij bij de daarvoor verantwoordelijke personen zijn,maar hij moet niet denken dat daarmee wel even zijn problemen worden opgelost.

Zodra het hier over C2000 gaat is er wel iemand die erover valt dat ze niet meer mee kunnen luisteren,maar ze vergeten allemaal dat dat nu juist zo mooi meegenomen is voor ons.En ze vergeten allemaal het doel waarvoor C2000 uiteindelijk in het leven is geroepen.En dat het nog steeds niet optimaal werkt staat hier helemaal buiten,dat is des te storender voor de gebruikers ervan
het is niet tegen jou gericht, alleen schiet je wel in de verdediging alsof je het je persoonlijk aantrekt. De brandweer is ook helemaal het probleem niet, die meldingen zijn prima te volgen via P2000. Het gaat om dingen die vroeger door aan het licht kwamen door de berichten over de politie frequentie. Hoe wil je dat -als daar niets voor in de plaatskomt- de journalist aan z'n nieuws komt, als er tegelijk ondergronds gegaan wordt door het hele Nederlandse politiekorps. En klokkenluiders die heb je niet meer bij de politie, dus als er iets aan de hand is wordt je wel getipt in sommige gevallen, maar ze willen niet met naam en toenaam in de krant. Dan zul je "aan vullend bewijs" moeten vinden en dat is momenteel niet mogelijk, alles zit op slot. Ook de journalist zal mij worst zijn. Het gaat mij om de samenleving, of die gebaat is bij een politie die, wat er ook mis gaat, kans ziet om dat "onder de pet" te houden met een beleid dat er op gericht is te werken als een mol uit het zicht onder de grond.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 19 november 2005, 01:46:05
[...] Ook de journalist zal mij worst zijn. Het gaat mij om de samenleving, of die gebaat is bij een politie die, wat er ook mis gaat, kans ziet om dat "onder de pet" te houden met een beleid dat er op gericht is te werken als een mol uit het zicht onder de grond.

Henk

Dus volgens jou is de gehele Nederlandse politie corrupt Henk??  ???

Maar even alle gekheid op een stokje... hoe zou jij het vinden als jouw kenteken door de ether gaat en iedereen jouw naam en toenaam hoort en alle antecedenten (voor zover van toepassig)?? Er is ook nog zo iets als privacygevoelige informatie en de wetgeving in de bescherming daarvan voorziet en ik ben blij dat het zo is.  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 19 november 2005, 02:10:14
Dus volgens jou is de gehele Nederlandse politie corrupt Henk??  ???

Maar even alle gekheid op een stokje... hoe zou jij het vinden als jouw kenteken door de ether gaat en iedereen jouw naam en toenaam hoort en alle antecedenten (voor zover van toepassig)?? Er is ook nog zo iets als privacygevoelige informatie en de wetgeving in de bescherming daarvan voorziet en ik ben blij dat het zo is.  ;)


Niet corrupt, maar er is zoiets als openbaarheid van bestuur. Het volk heeft het recht om z'n overheid te controleren. Daarbij er vanuitgaande dat alles in orde is, maar om het zeker te weten. C2000 is een goede zaak maar moet niet worden gebruikt (misbruikt) om de zaak dicht te timmeren.

Er moet wat voor in de plaats komen, waarbij eerlijke voorlichting geschiedt, waarbij de pers recht heeft op goede informatie voorziening, geregeld met een wettige basis en niet is overgeleverd aan de willekeur van een door de media accedemie klaar gestoomde "in het belang van het onderzoek worden geen mededelingen gedaan trutje", die vraagt of Kees nog even blijft en hem nog even alle ins en outs vertelt over het onderzoek omdat hij zo fijn de vorige keer die pijnlijke passages uit z'n stukje geschrapt heeft.

In Gooi en Vechtsreek is het zo dat op die manier Kastermans een monopolypositie heeft en als enige en eerste steeds maar weer bij incidenten opduikt. Wat moet dit bedrijf daarvoor terug doen? Hoe diep is de knieval die de pers moet maken om een stukje van de puzzle toe geworpen te krijgen? Een vrij land heeft een vrije pers. En vrije pers is dat alleen als ze ook onafhankelijk is en ongehinderd aan haar nieuwsgaring kan doen en niet naar de pijpen van de overheid hoeft te dansen.

En diegene die nu nog steeds denkt dat dit over de technische aspecten gaat van C2000 wil het waarschijnlijk niet begrijpen. Het gaat over vrijheid van meningsuiting en vrije pers, je weet wel dat goedje waar zoveel mensen hun leven voor gegeven hebben.
Die krantjes die mijn moeder in de oorlog in een kinderwagen verstopt rond bracht hadden er ook wat mee te maken geloof ik.

Henk     


Target77

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 19 november 2005, 02:27:21
Aha...dus volgens jou moeten allen vertrouwelijke politiedossiers over jan en alleman ook maar meteen op straat komen te liggen Henk?? Hoe ver wil jij gaan met jouw geloof in persvrijheid??

Heb overigens nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag betreffende jouw persoonlijke gegevens die via de ether verspreidt zou worden. Hoe zou jij dit vinden als dat bij iedereen bekend wordt??

Naar mijn mening vind ik de voorziening van informatie naar de pers naar behoren lopen. Alles op een need to know basis en daarbij moet het wat mij betreft blijven.


firemanr

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 19 november 2005, 02:31:37
Ook heeft de pers soms helemaal geen intresse. Van de week een grote samenwerkingsoefening, grensoverschrijdend, gedraaid met korpsen als Zelzate en Assenede. Hier waren verschillende autobranden, 7 verschillende ongevallen, waaronder auto/tractor, auto in sloot, brandweerauto tegen boom, gewone auto tegen boom, auto onder laadbak vrachtauto en  een tankauto die lekte. Dit alles met lotusslachtoffers. Alle mogelijke persbureaus aangeschreven: kranten, SBS, noem maar op. Maar geen intresse? :-\ :-\

Dus als ze dan zo graag alles willen weten en ze krijgen het dan te weten en ze komen dan niet....tja... :-X