meldpunt C2000 Mail uw klachten

Auteur Topic: meldpunt C2000 Mail uw klachten  (gelezen 8072 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 19 november 2005, 19:58:24
Zou de oplossing niet zijn om een aparte gespreksgroep te maken voor aanvragen van naamcontrole etc. en de andere geluidsopnamen van de dag ervoor beschikbaar te stellen op het internet. Dus een vertraagde livefeed van een dag eerder. Dat zou je met alle hulpdiensten kunnen doen!!!

Als er dan zaken in zitten die de politie niet naar buiten wil laten komen hebben ze 24 uur om dat fragment er controleerbaar dus met een afwijkend geluid, eruit te halen.??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 19 november 2005, 20:25:17

Zou de oplossing niet zijn om een aparte gespreksgroep te maken voor aanvragen van naamcontrole etc. en de andere geluidsopnamen van de dag ervoor beschikbaar te stellen op het internet. Dus een vertraagde livefeed van een dag eerder. Dat zou je met alle hulpdiensten kunnen doen!!!

Als er dan zaken in zitten die de politie niet naar buiten wil laten komen hebben ze 24 uur om dat fragment er controleerbaar dus met een afwijkend geluid, eruit te halen.??

Iets dergelijks is gebeurd mbt de twintouwers in Amerika. Daar kon veel van de gang van zaken gereconstrueerd worden aan de hand van het na een uitspraak van het hoog gerechtshof vrijgegeven banden van de communicatie op 11 september. Daaruit bleek waarom de overheid de banden liever niet openbaar maakte, er was het een en ander mis met de communicatie. Zoals hier ook wel eens.

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #32 Gepost op: 20 november 2005, 01:05:04
Henk ik kan tot nog toe jou verhalen grotendeels beamen, ik heb toen wij nog 'meeluisterden' meerdere malen instanties kunnen aanvullen, corrigeren, alles in goede harmonie met elkaar.
Dit ging toen om brandweer, politie , en zelfs 1 maal het nibra (naar aanleiding van een onderzoek na een grote brand) waar bij een incident discussie was over wel of niet gemeld ondanks de tape die op de meldkamer mee gelopen zou moeten zijn.

dat er zaken soms liever onder de pet gehouden worden is een feit, vaak zwijg ik ook, een enkele keer komt het toch naar voren als het noodzakelijk is om dit kenbaar te maken, dus die 'controle' is helemaal niet zo slecht, per slot zijn het ook gewoon mensen en gaat er wel eens iets fout!

veel mensen begrijpen niet dat er wel eens iets voorvalt, totdat ze er zelf mee geconfronteerd zijn, ik heb dit helaas al meerdere malen mee mogen maken, indertijd is mijn bedrijf een week lang geschaduwd, getapt en gevolgd omdat men dacht dat wij de ontvoerders waren van Gerrit Jan Hein, de man was toen helaas al een week dood.

ook tot 2 maal toe een inval gehad terwijl ze op een verkeerd adres waren, het gaat er dan niet zacht aan toe, en als ze eenmaal begrijpen dat ze verkeerd zitten, weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen, en uiteraard zonder excuus, terwijl het dichtsbijzijnde bureau van al onze zaken op de hoogte waren, zij kwamen regelmatig kijken en koffie drinken omdat wij bijzonder gewilde apperatuur verwerkten.de beveliging van het pand was ook erg hoog.

al die misverstanden zijn ontstaan doordat 2 personeels leden lid waren van een schietvereniging en ook wapens in hun bezit hadden (netjes thuis in de kast).

uiteindelijk werk ik nu al weer een aantal jaren (indirekt) voor de politie diensten, en brandweer.
Nemo me impune lacessit


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 21 november 2005, 08:17:05
Natuurlijk heeft een "goede" onderzoeksjournalist (de definitie daarvan hangt van jezelf af, over het algemeen aangenomen eentje die op grijze lijn leeft tussen "goed" en "kwaad".) zo zijn contacten. En anders wordt er spontaan gelekt, een fax "verkeerd" verzonden of word er gewoon een computer buiten gezet door een niet zo super snuggere officier van justitie (Tonino). enzovoort enzovoort.

Je kan het ook zo zien...door c2000 en het gebrek aan communicatie zal de pers alleen maar meer aangetrokken worden. Was het vroeger nog zo dat ze afwachtte, meeluisterde en al dan niet besloten om heen te gaan, nu gaan ze op alles af. Verder zal juist door het ontbreken de communicatie en het communicatiemiddel c2000 (wat al een zwakke reputatie heeft) scherper in de gaten worden gehouden. Elk foutje in de communicatie of in het communicatiemiddel wordt nu nog groter uitgemeten (opgeblazen) en er wordt waarschijnlijk vrijwel geroepen...als we konden meeluisteren dan....ze zetten hunzelf alleen maar meer in de kijker.

Kijk naar de fraude met porto's, kijk naar die nieuw onstane sport tot ontvreemden van die dingen, kijk naar het "kraak c2000" verhaal. Beveiliging en kraken/openheid van zaken (in welke vorm dan ook) gaan al sinds mensenheugenis hand in hand. Ook dit systeem zal zijn (bewezen) gebreken hebben die gebruikt kunnen worden daarvoor. Maar zoals altijd moet er eerst een politieagent overhoop worden geschoten of een ambulance worden klem aangereden met per ongeluk dodelijke afloop om een porto in handen te krijgen voordat de regering dat inziet. Opgeblazen verhaal? Teveel fantasie? Er lopen genoeg gekken in Nederland rond. Er zijn mensen voor minder omgebracht. Een sneeuwbal bijvoorbeeld. Laten we hopen dat er een bevredigende oplossing komt voor de pers of andere beroepsmatig nieuwsgierige luisteraars. Als dit door de regering bepaalt gaat worden geloof ik er niet veel van. Censuur is dan het eerste woord wat bij me opkomt.

In ieder geval mail ze plat en spui het richting Den Haag
http://www.villamedia.nl/n/nvj/c2000/2005apr8c2000.shtm
C2000@nvj.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 21 november 2005, 09:56:40
Ook de journalisten op die site begrijpen er niet veel van: "de alarmeringen zijn gewoon te volgen"!

Ja, die van de brandweer wel, maar niet altijd met een vermelding wat er waar aan de hand is. "Uw bevelvoerder weet er van" komt voor. De ambulance maar in sommige gebieden, en de politie maakt helemaal geen gebruik van P2000.

Wie gaat ze dit vertellen?

Henk


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #35 Gepost op: 21 november 2005, 10:45:35
P2000 is niks je moet altijd maar afwachten wat er aan de hand is door de weinig info die in het bericht gegeven word nader berichten hoor je ook niet meer
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Rene112

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 21 november 2005, 19:56:44
Maar zoals altijd moet er eerst een politieagent overhoop worden geschoten of een ambulance worden klem aangereden met per ongeluk dodelijke afloop om een porto in handen te krijgen voordat de regering dat inziet. Opgeblazen verhaal? Teveel fantasie? Er lopen genoeg gekken in Nederland rond. Er zijn mensen voor minder omgebracht.

Ja ja.....  ;)  welkom bij de fabeltjeskrant  ;D
Een beetje crimineel die denkt wat te hebben aan een C2000 porto kan er met een relatief eenvoudige inbraak in een brandweerkazerne eentje meenemen.....  Natuurlijk absoluut niet goed, maar jouw scenario waarbij hulpverleners hiervoor fysiek bedreigd of zelfs gedood zullen worden lijkt mij wel heel ver van de realiteit verwijderd....

groeten,
René de Caluwé


ajax

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 21 november 2005, 20:02:05
Ja ja.....  ;)  welkom bij de fabeltjeskrant  ;D
Een beetje crimineel die denkt wat te hebben aan een C2000 porto kan er met een relatief eenvoudige inbraak in een brandweerkazerne eentje meenemen.....  Natuurlijk absoluut niet goed, maar jouw scenario waarbij hulpverleners hiervoor fysiek bedreigd of zelfs gedood zullen worden lijkt mij wel heel ver van de realiteit verwijderd....

groeten,
René de Caluwé

En dan hebben ze er een zodra ze ze missen word hij geblokeerd en is de pret al weer over


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 21 november 2005, 20:23:24
Ja ja.....  ;)  welkom bij de fabeltjeskrant  ;D
Een beetje crimineel die denkt wat te hebben aan een C2000 porto kan er met een relatief eenvoudige inbraak in een brandweerkazerne eentje meenemen.....  Natuurlijk absoluut niet goed, maar jouw scenario waarbij hulpverleners hiervoor fysiek bedreigd of zelfs gedood zullen worden lijkt mij wel heel ver van de realiteit verwijderd....

groeten,
René de Caluwé

René, voor een kraak te zetten heb je weinig aan een brandweer porto, de verbindingsmensen zien zelf niet eens kans om zo'n porto op de politiemaps aan de praat te krijgen. Als je wilt horen hoelang je nog de tijd hebt eer de politie arriveert bij een overval heb je weinig aan eenporto uit de brandweerkazerne.

De porto die je dan wil hebben is een politie porto en lang hoeft ie het niet te doen en de eigenaar mag niet in staat meer zijn om alarm te slaan, want dan zetten ze 'm uit.

Henk


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 22 november 2005, 00:03:15
dus mijn verhaal over het klem rijden is niet zo fabeltastisch.
overvaller jat porto door klemrijden poitieagent, ok, hij schiet hem niet dood (krijgt ie meteen gerotzooi), hji schakelt hem tijdelijk uit (politie mag niet weten dat collega overvallen is)....rijdt verder naar bank...porto in hand....overvalt bank...hoort op de porto waar politie rijdt en de eventuele wegversperringen.  Hij ontsnapt en flikkert de porto ergens neer. Klaar.

Realisitischer scenario?

Maar dit gaat zo wel heel erg off topic geloof ik...dus nogmaals, spui je klachten richting de nvj en/of hier.