meldpunt C2000 Mail uw klachten

Auteur Topic: meldpunt C2000 Mail uw klachten  (gelezen 8327 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 19 november 2005, 10:28:24
Even een samenvatting, want lezen is moeilijk:

C2000 is prima, ik beweer nergens dat dat weer terug gedraaid moet worden. Goed dat niet alles op straat komt, ook de persoonlijke gegevens. Maar ermoet wat in de plaats komen voor de informatie welke vroeger door de agent op straat vertelt werd, en over de scanner te horen was ook de dingen die niet zo leuk waren voor de politie. Wettelijk geregeld, voor iedereen met een perskaart, zonder willekeur.

Politie moet toegankelijk blijven ter controle en kritisch zijn mag. (in een democratie teminste).
Anders verliest de pers ook de interesse als alleen propaganda geplaatst mag worden en oproep aan het publiek om mee te werken aan de oplossing van een zaak waar je vervolgens niets meer over hoort.

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 19 november 2005, 10:30:26
het is niet tegen jou gericht, alleen schiet je wel in de verdediging alsof je het je persoonlijk aantrekt. De brandweer is ook helemaal het probleem niet, die meldingen zijn prima te volgen via P2000. Het gaat om dingen die vroeger door aan het licht kwamen door de berichten over de politie frequentie. Hoe wil je dat -als daar niets voor in de plaatskomt- de journalist aan z'n nieuws komt, als er tegelijk ondergronds gegaan wordt door het hele Nederlandse politiekorps. En klokkenluiders die heb je niet meer bij de politie, dus als er iets aan de hand is wordt je wel getipt in sommige gevallen, maar ze willen niet met naam en toenaam in de krant. Dan zul je "aan vullend bewijs" moeten vinden en dat is momenteel niet mogelijk, alles zit op slot. Ook de journalist zal mij worst zijn. Het gaat mij om de samenleving, of die gebaat is bij een politie die, wat er ook mis gaat, kans ziet om dat "onder de pet" te houden met een beleid dat er op gericht is te werken als een mol uit het zicht onder de grond.

Henk
Ik zie niet in waarom ik me eigen druk zou moeten gaan maken over het wel en wee wat er bij de politie gebeurt.Ik heb al druk genoeg met mn, eigen zaken.Zoals jij het nu schetst heb jij helemaal geen vertrouwen in het politieapparaat,en wil jij dat graag controleren.Denk ik,wat schiet je ermee op?

Dan C2000 en ikzelf.Ja,ook ik ben gebaat om een goed communicatiemiddel te hebben,het is tenslotte mijn eigen veiligheid  ::)
Dus wat mij betreft liever vorig week opnieuw C2000 operationeel dan volgend jaar


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 19 november 2005, 12:19:21
Ik zie niet in waarom ik me eigen druk zou moeten gaan maken over het wel en wee wat er bij de politie gebeurt.Ik heb al druk genoeg met mn, eigen zaken.Zoals jij het nu schetst heb jij helemaal geen vertrouwen in het politieapparaat,en wil jij dat graag controleren.Denk ik,wat schiet je ermee op?

Dan C2000 en ikzelf.Ja,ook ik ben gebaat om een goed communicatiemiddel te hebben,het is tenslotte mijn eigen veiligheid  ::)
Dus wat mij betreft liever vorig week opnieuw C2000 operationeel dan volgend jaar

Opnieuw c2000? Wat is het nut van nog een c2000 systeem, lijkt me niet handig.

En natuurlijk hoef jij je niet druk te maken Peter, dat doen anderen wel voor je. Wees maar blij want een samenleving waar de politie niet gecontroleerd wordt daar wil jij geen deel van uit maken. Zeker niet als je een keer "bij vergissing" gearresteerd wordt en niemand heeft ooit meer wat van Petertje gehoord of gelezen.  DAT KAN IN NEDERLAND NIET! zeg jij dan. Precies! Omdat in Nederland de politie gecontroleerd wordt, door de pers en namens het volk door de politiek.
Maar hoe vaak niet bij schandalen haalt de politiek haar informatie uit de media?

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 19 november 2005, 13:42:07
Citaat
Opnieuw c2000? Wat is het nut van nog een c2000 systeem, lijkt me niet handig.
Wij hadden in Juni al C2000 operationeel,maar er kwam een flinke storing en daar zitten we nog steeds mee helaas ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 19 november 2005, 14:56:51
Wij hadden in Juni al C2000 operationeel,maar er kwam een flinke storing en daar zitten we nog steeds mee helaas ;)

Mag je dat wel zeggen... Volgens mij breng je nu een paar mensen in verlegenheid....  ;D  ;)

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 19 november 2005, 15:00:19
Mag je dat wel zeggen... Volgens mij breng je nu een paar mensen in verlegenheid....  ;D  ;)

Henk
och,ze doen er zelf ook niet stiekem over ;D


Target77

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 november 2005, 15:02:02
Opnieuw c2000? Wat is het nut van nog een c2000 systeem, lijkt me niet handig.

En natuurlijk hoef jij je niet druk te maken Peter, dat doen anderen wel voor je. Wees maar blij want een samenleving waar de politie niet gecontroleerd wordt daar wil jij geen deel van uit maken. Zeker niet als je een keer "bij vergissing" gearresteerd wordt en niemand heeft ooit meer wat van Petertje gehoord of gelezen.  DAT KAN IN NEDERLAND NIET! zeg jij dan. Precies! Omdat in Nederland de politie gecontroleerd wordt, door de pers en namens het volk door de politiek.
Maar hoe vaak niet bij schandalen haalt de politiek haar informatie uit de media?

Henk

Das wel heel zwart-wit hoor Henk. En vervolgens..het politieoptreden op straat wordt toch ook door passanten opgemerkt...dus geheel in de anonimiteit wordt er niet gehandeld door de politie lijkt mij.  ;) ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 19 november 2005, 15:36:33
Das wel heel zwart-wit hoor Henk. En vervolgens..het politieoptreden op straat wordt toch ook door passanten opgemerkt...dus geheel in de anonimiteit wordt er niet gehandeld door de politie lijkt mij.  ;) ;D

Nee niet geheel in de anonimiteit, dat wordt moeilijk. Maar iedere neiging in die richting ben ik tegen. We leven niet in China.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 19 november 2005, 15:38:01
Nee niet geheel in de anonimiteit, dat wordt moeilijk. Maar iedere neiging in die richting ben ik tegen. We leven niet in China.

Henk



Begin eerder de indruk tre krijgen dat jij heel negatief bent over ons landje en dat je zeer achterdochtig bent. We leven niet in een dictatuur en ik vind enige vergelijking hiermee ver buiten proporties. ::) ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 19 november 2005, 19:53:49
Begin eerder de indruk tre krijgen dat jij heel negatief bent over ons landje en dat je zeer achterdochtig bent. We leven niet in een dictatuur en ik vind enige vergelijking hiermee ver buiten proporties. ::) ::)

Rare indruk krijg je, waar heb ik dat aan verdiend? Ik begrijp niet waarom jij denkt dat iets wat zo fel verdedigd wordt door iemand voor die persoon niets waard is.

Iets waarvoor je het op neemt, waar je voor op de bres springt is je je kennelijk dierbaar, daar wel eens over nagedacht?

Nee, iemand die zegt "ken mij ut schelen ze doen maar, als ik mijn ding maar kan doen" die is zuinig op z'n landje.

Henk