Grip 2 Drechtsteden.

Auteur Topic: Grip 2 Drechtsteden.  (gelezen 4405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #10 Gepost op: 19 november 2005, 14:18:42
Dit vindt ik knap,hoe kan in een buis waar water door stroomt en waarvan buitenaf in de grond niets in kan komen er toch grondwater in kan komen  ::)
er is hier meer dan zat mis met de water toe- en afvoer... alle buizen zijn vet overbelast door een niet nader te noemen nieuwbouwwijk (volgerlanden kuch kuch), en de gemeente heeft geen geld om alles goed te regelen... Ik hoorde net wel dat er een VC van 's Gravendeel deze kant op komt, dus er worden wel de nodige maatregelen genomen.

//edit, net werd er geroepen dat die vc nog lang niet zeker was :P

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #11 Gepost op: 19 november 2005, 14:22:10
Door het uitvallen van een zuiveringsstation in Zwijndrecht kwamen de inwoners van Zwijndrecht en het zuid-oosten van Hendrik Ido Ambacht zaterdagochtend ruim bijna twee uur zonder water te zitten. Tot in ieder geval komende dinsdag adviseert Hydron de inwoners om het drinkwater voor alle zekerheid voor consumptie minstens drie minuten te koken.

Mogelijk is er in de uren dat het leidingnet zonder waterdruk stond op sommige plekken in het leidingnet wat grondwater bij het drinkwater. Mocht dit het geval zijn, dan is er in die buurt een kans dat er door het grondwater maag en darmklachten ontstaan, als het water niet gekookt wordt.

Uitval Zuiveringstation
Vrijdagavond viel het zuiveringstation in Zwijndrecht uit. Dit station voorziet Zwijndrecht en de zuid-oostkant van Hendrik-Ido-Ambacht (scheidslijn Krommeweg en Antoniuslaan) van drinkwater. Door een nog onbekende oorzaak werd de wachtdienst van Hydron Zuid-Holland niet gewaarschuwd, waardoor het zuiveringstation niet gelijk kon worden opgestart.

Omdat de waterkelders van Zwijndrecht nog vol waren, was er tot zaterdagochtend 8.45 druk op het leidingnet. Toen de kelders leeg waren ging het alarm en kwam Hydron in actie. Door schakelingen in het net en het opstarten van het zuiveringstation was er om 10.30 weer overal water uit de kraan.

Kookadvies tot in ieder geval dinsdag
Hydron Zuid-Holland zal de bewoners laten weten waneer ze het kraanwater weer helemaal veilig kunnen drinken zonder het te koken.

Telefoontjes
Hydron Zuid-Holland en de lokale politie kregen in totaal enkele honderden telefoontjes van mensen die zonder water zaten. Mensen die nog vragen hebben kunnen het storingsnummer van Hydron Zuid-Holland bellen: 0182 59 37 72.

Bron: Hydron.nl
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 19 november 2005, 14:23:13
er is hier meer dan zat mis met de water toe- en afvoer... alle buizen zijn vet overbelast door een niet nader te noemen nieuwbouwwijk (volgerlanden kuch kuch), en de gemeente heeft geen geld om alles goed te regelen... Ik hoorde net wel dat er een VC van 's Gravendeel deze kant op komt, dus er worden wel de nodige maatregelen genomen.

//edit, net werd er geroepen dat die vc nog lang niet zeker was :P
Oww lekker  :-X

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #13 Gepost op: 19 november 2005, 14:29:16
Bedoeling is dat er geluidswagens rond gaan rijden en folders uitgedeelt gaan worden.

Rolanddeg

• Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2005, 14:35:52
cool, kunnen ze naast sinterklaas in de schoof gaan staan met foldertjes... ;)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 19 november 2005, 18:48:31
als er een heel klein lekje in een waterbuis zit is dat geen probleem omdat normaal de druk in de buis groter is dan de grondwater druk. Daardoor zal er altijd een waterstroom vanuit de buis naar buiten gaan die daardoor zorgt dat er geen verontreinigd water in de buis terecht komt. Als de druk in de buis gelijk wordt met de grondwater druk (of minder) kan er grondwater in de leiding terecht komen.

Cor van Gent

• Forum gebruiker
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #16 Gepost op: 19 november 2005, 19:14:47
Is er nog steeds GRIp 2 of is er al afgeschaald??
Regio Zuid-Holland-Zuid

Rolanddeg

• Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #17 Gepost op: 19 november 2005, 21:07:25
Geen flauw idee, ik weet wel dat de scheidingslijn van het vervuilde water ligt op krommeweg - antoniuslaan - paulusweg. Dus voor de meelezende ambachters, bij deze! (Ben ik ff blij dat ik aan de goede kant van ambacht woon ;))

Peterw410

• Forum gebruiker
    • Brandweer
Reactie #18 Gepost op: 20 november 2005, 12:03:49
Hier wat foto's.

Er hebben geluids wagens rond gereden en aan de bewoners zijn brieven bezorgt.

pyroloog

• Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • BRW-ZHZ
Reactie #19 Gepost op: 21 november 2005, 10:49:49
Had de sirene niet handig geweest?? Gaat naar mijn idee wat snelller.

En wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is vies water!! Ben ik ff blij dat ik dan de goeie kant van ambacht op verhuist binnenkort 8) 8)