Zeer grote brand (gebouw/flatwoning) Abraham Kuyperstraat - Apeldoorn 13-01-2019

Auteur Topic: Zeer grote brand (gebouw/flatwoning) Abraham Kuyperstraat - Apeldoorn 13-01-2019  (gelezen 5504 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Naast de (bijna)voltooide ontruiming zal er met de verschillende disciplines die zijn opgeroepen bij "zeer grote brand" en een comando-unit toch al een vorm van overleg plaats vinden. Het woord Grip is dan niet het grote verschil toch ?
zeker niet, maar gezien gemiddeld incident wat opgeschaald word naar grip...had ik deze ook wel verwacht.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

bart007

• Senior gebruiker
zeker niet, maar gezien gemiddeld incident wat opgeschaald word naar grip...had ik deze ook wel verwacht.
verwacht ik ook vaak.
Maar ik zie ook vaker (heftige ) plofkraken en branden met ontruiming waar geen grip gebruikt wordt en in gelijke gevallen (andere regio ?) wel.
Er zijn verschillen, dat vind ik ook verwarrend, maar het zegt niets over de kwaliteit van de hulpverlening denk ik.

De commando-unit die ik noemde (verzon?) kon ik niet vinden in de meldingen, sorry.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

bart007

• Senior gebruiker

71-Peter

• Senior gebruiker
verwacht ik ook vaak.
Maar ik zie ook vaker (heftige ) plofkraken en branden met ontruiming waar geen grip gebruikt wordt en in gelijke gevallen (andere regio ?) wel.
Er zijn verschillen, dat vind ik ook verwarrend, maar het zegt niets over de kwaliteit van de hulpverlening denk ik.

De commando-unit die ik noemde (verzon?) kon ik niet vinden in de meldingen, sorry.
GRIP heeft in deze situatie ook geen meerwaarde. Het betreft ondanks de opschaling een beperkt incident, in de zin dat er geen uitbreiding van de effecten te verwachten valt. Zoals bv bij een gaslek wel zou kunnen, door verspreiding van het gas door het riool. Waardoor je een paar straten moet gaan ontruimen. Nu betreft het 1 gebouw, waarbij je de bewoners ook nog makkelijk kunt opvangen in een sporthal

bart007

• Senior gebruiker

bart007

• Senior gebruiker

bart007

• Senior gebruiker