16 en 17 juni 2006 opendag Vliegbasis Leeuwarden

Auteur Topic: 16 en 17 juni 2006 opendag Vliegbasis Leeuwarden  (gelezen 17627 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #100 Gepost op: 18 juni 2006, 01:03:53
Ik vond het super! Ik was er vrijdag rond 14.30 en zaterdag rond 7.50, dus lekker op tijd, kon beide dagen goed vooraan staan, maar dat was ook doordat ik in de YNGSQUAD tent kon en daar kon je ook goed foto's maken :) Vervoer terug viel me beide dagen heel erg mee, het was veel beter geregeld dan vorig jaar in Gilze Rijen! En volgend jaar is het inderdaad op Volkel, het is elk jaar ergens anders, dus het zou wel heel raar zijn als het nu ineens alweer naar Gilze Rijen kwam.......

Hier de Blue Angel nummer 5 met een klapband:

Morgen (vandaag :P ) meer foto's


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #101 Gepost op: 18 juni 2006, 09:47:20
De feesten na afloop van de open dag waren geweldig. Vrijdag avond een optreden van Albert West.

(Zowaar heb ik nog een bekende van het forum gezien. Marc die rugtas stond je geweldig! :))


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #102 Gepost op: 18 juni 2006, 12:13:16
Ik ben weer terug van de basis en wat een dag zeg. Ik stond op de post in de toendra, dat is het veld waar je de vliegshow kon bekijken en wat een mensen daar. Op EHBO gebied viel het echter reuze mee met de drukte. Totdat het bijna vijf uur was en de hele menigte in beweging kwam richting de bussen. Er kwam zoveel los dat het bij de bussen niet verwerkt kon worden. Ik ben toen bij de bussen ingezet om water uit te delen in de rijen. In ruim twee uur heb ik een hele pallet met water weggegeven. Ook de SIGMA teams die aanwezig waren zijn ingezet om water uit te delen en de mensen die zich niet goed voelden uit de rijen te verwijderen. Ik werd in vele talen bedankt voor onze aanwezigheid en inzet. Gelukkig is het instappen redelijk rustig  verlopen en door de constante stroom aan bussen weinig echt boze mensen gezien! Na een inzet van 2 x 12 uur waarvan de laatste uren erg intensief waren ben ik moe, gesloopt maar voldaan weer thuis gekomen.

Ben lang bijna alle posten gekomen behalve die.... maarre bij welke rij bussen stond je?
Nurse powerrrrr


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #103 Gepost op: 18 juni 2006, 12:31:07
Ik vond het super! Ik was er vrijdag rond 14.30 en zaterdag rond 7.50, dus lekker op tijd, kon beide dagen goed vooraan staan, maar dat was ook doordat ik in de YNGSQUAD tent kon en daar kon je ook goed foto's maken :) Vervoer terug viel me beide dagen heel erg mee, het was veel beter geregeld dan vorig jaar in Gilze Rijen! En volgend jaar is het inderdaad op Volkel, het is elk jaar ergens anders, dus het zou wel heel raar zijn als het nu ineens alweer naar Gilze Rijen kwam.......

Hier de Blue Angel nummer 5 met een klapband:
Morgen (vandaag :P ) meer foto's

Heej ik heb jou zien staan bij de YNGSQUAD tent ;) ik stond een paar meter verderop ;)
Nurse powerrrrr


Bart S

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 18 juni 2006, 12:35:54
Hier alvast een eerste reactie van mijn kant... ik ben beide dagen geweest en vond het geweldig. De eerste dag was het weer alleen slecht, dus iedereen vloog de lage shows. Één van de Blue Angels kisten kreeg inderdaad bij take-off een klapband en heeft uiteindelijk een landing in de kabel gemaakt. Helaas veel te ver weg voor ons (wij stonden op show-center) maar dankzij een aantal scanners konden we perfect meeluisteren met alle gebeurtenissen rondom het incident.
De zaterdag was dankzij het mooie weer helemaal fantastisch. Zelfde plekje, super foto's, ik zal kijken of ik vandaag wat kan posten.
Het vervoer ging op de zaterdag wat moeizaam maar dat vond ik niet vreemd, dankzij het mooie weer en de Blue Angels was het superdruk. Wij hebben na afloop daarom ook eerst een schaduwplekje op de basis opgezocht waar we lekker gezeten hebben, nog wat te eten en te drinken gehaald, de laatste keer de standjes langs en tegen 20.00 uur zijn we aangesloten achter in de rij naar de bus. Ook dit ging vlot, diverse flesjes water ontvangen en door de bus recht voor de auto afgezet. Vervolgens met twee auto's naar Leeuwarden gereden en een pizzeria opgezocht en tenslotte tegen 22:30 weer richting huis.

Zoals gezegd, foto's volgen!


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #105 Gepost op: 18 juni 2006, 13:03:28
Ben lang bijna alle posten gekomen behalve die.... maarre bij welke rij bussen stond je?

Zelfs al zou je langs gekomen zijn, grote kans dat je me gemist had. Bijna constant werd er patrouille gelopen in diverse sectors op het veld. Deze was ingedeeld in 4 sectoren en daar liep constant 2 personen rond pers sector. In de tent bleven 6 personen achter zodat deze altijd bezet was.

Ik stond zelf bij de bussen naar het FEC / ijshal. Het SIGMA team stond bij de bussen naar de A31 waar het aanzienlijk drukker was. Bij het FEC stonden hoofdzakelijk motoren en fietser en maar weinig auto's.
Groet Anne


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #106 Gepost op: 18 juni 2006, 13:09:49
Paar foto's van deze kant:

F16 solo display NL




Christian Moullec met zijn ganzen


F-16's NL


Royal Jordanian Falcons



Asas de Portugal


C-130J RAF


Red Arrows & Blue angels


Blue angels







Patrouille de France




F-15E US


Patrouille de Suisse



EF-18A Hornet Spanje
Nurse powerrrrr


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #107 Gepost op: 18 juni 2006, 13:11:35

Zelfs al zou je langs gekomen zijn, grote kans dat je me gemist had. Bijna constant werd er patrouille gelopen in diverse sectors op het veld. Deze was ingedeeld in 4 sectoren en daar liep constant 2 personen rond pers sector. In de tent bleven 6 personen achter zodat deze altijd bezet was.

Ik stond zelf bij de bussen naar het FEC / ijshal. Het SIGMA team stond bij de bussen naar de A31 waar het aanzienlijk drukker was. Bij het FEC stonden hoofdzakelijk motoren en fietser en maar weinig auto's.

Nou dan ben ik je dus straal voorbij gelopen, had je niet herkend.... Ik ben dus met de bus naar het FEC gegaan...........
Nurse powerrrrr


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #108 Gepost op: 18 juni 2006, 13:54:40
Nou dan ben ik je dus straal voorbij gelopen, had je niet herkend.... Ik ben dus met de bus naar het FEC gegaan...........

Stonden er toen al mensen van het Rode Kruis? Want in eerste instantie waren er geen Rode Kruizers bij deze bus aanwezig. Later heb ik me verstopt in een driekante doek omdat ik constant met de zon in de nek water stond uit te delen. Daarom had ik maar, bij gebrek aan zonnebrandcreme, een driekante doek onder mijn pet geplaatst. Het moet er niet uit gezien hebben maar het hield wel de zon uit mijn nek!
Groet Anne


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #109 Gepost op: 18 juni 2006, 13:57:05
Stonden er toen al mensen van het Rode Kruis? Want in eerste instantie waren er geen Rode Kruizers bij deze bus aanwezig. Later heb ik me verstopt in een driekante doek omdat ik constant met de zon in de nek water stond uit te delen. Daarom had ik maar, bij gebrek aan zonnebrandcreme, een driekante doek onder mijn pet geplaatst. Het moet er niet uit gezien hebben maar het hield wel de zon uit mijn nek!

Ja er stonden 2 mensen, een op de hoek met water (jij denk ik) en bij de instap plek van de bus, een vrouw.. kan me alleen ff geen driekante doek herinneren ;) maar ik heb ook niet echt opgelet.
Nurse powerrrrr