Oke en mag ik vragen wat de aanleiding was dat je de zaak aanspande? Salaris te laag?
Als het me/ons niets aangaat is dat ook prima uiteraard
Vragen staat altijd vrij! Maar ik kan in grote lijnen wel uitleggen vanwaar ik de bond ingeschakeld. Ik zou eigenlijk vorig jaar oktober gestart zijn met de opleiding, ik moest toen mijn baan opzeggen ivm opzegtermijn. Dit heb ik diezelfde dag nog gedaan. Vervolgens hoor ik de volgende dag dat het toch niet door zou gaan en dat het dikke pech was dat ik mijn baan heb opgezegd. Uiteindelijk hebben ze hier goed in meegedacht en ben ik tijdelijk op een andere afdeling binnen de politie gaan werken.
Nadat ik daar klaar was en de opleiding in zou gaan, wilde ze mijn salaris, welke ik meegenomen had van mijn vorige werk(volledige bedrag), naar de vergoeding.
Zodoende de bond ingeschakeld om te vragen hoe dit juridisch in elkaar zat. Zij kwamen er vrij snel met een antwoord en gaven mij gelijk tips hoe ik dit het beste kon aanpakken. Ze waren hier ook heel open en lieten het precies verlopen zoals ik dat graag wilde.
Juridisch gezien mochten ze mijn salaris niet terugbrengen naar een vergoeding en kon ik zodoende dmv gesprekken dit voorkomen, mocht dat niet gelukt zijn had ik samen met de bond in bezwaar gegaan en zouden ze me vanaf dat moment "fysiek" bijstand bieden in gesprekken.
--
Of je overigens echt kunt "onderhandelen" over het salaris weet ik niet zo goed.. ik ken wel situaties waarin het salaris van bepaalde personen uiteindelijk omhoog gegaan is omdat het anders voor die gene financieel niet haalbaar was. Dat was echter wel een heel specifiek geval..