Remkes wil 'bonnetjesdwang' politie schrappen

Auteur Topic: Remkes wil 'bonnetjesdwang' politie schrappen  (gelezen 1727 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 10 april 2006, 21:30:35
http://www.ad.nl/binnenland/article265611.ece

Remkes wil 'bonnetjesdwang' politie schrappen

BREDA - Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) wil in de nieuwe prestatiecontracten met de politie de afspraken over het 'bonnetjes schrijven' schrappen. De woordvoerder van Remkes benadrukte maandag echter dat de minister nog geen definitief besluit heeft genomen.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00022/bon_22756h.jpg
Foto Eric Taal
De verplichting dat de politie jaarlijks een zeker aantal bekeuringen moet uitschrijven, heeft het beeld geschapen dat de politie een 'bonnenfabriek' is geworden. ,,Dit is een steen des aanstoots'', zegt Remkes in BN De Stem. ,,We kijken of we dit kunnen schrappen. De afspraken op dit terrein worden namelijk al ruimschoots gehaald.'' De nieuwe contracten, waarin de minister afspreekt wat de politie moet doen, gaan 1 januari 2007 in.
Politievakorganisatie ACP is blij met dit voornemen van de minister. Wel betreurt de politiebond het dat de afschaffing van de afspraken over bekeuringen niet direct wordt ingevoerd. ,,De afspraken over bekeuringen hebben ertoe geleid dat de politie de laatste jaren door veel burgers als bonnenfabriek wordt gezien. Deze gedachtengang zorgde de afgelopen jaren voor extra agressie tegen de collega's'', laat de ACP in een reactie weten.




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2006, 21:34:23
Ik sluit me volledig bij de ACP aan. Scheelt een hoop ergernis ergernis bij de burger en het maakt het politiewerk een stuk leuker.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2006, 21:42:13
Duh... en dat heeft ie nu al gesnapt?? dan snap ik waarom ie minister is geworden ::)

Maar ik ben helemaal voor... krijg ik tenminste geen quotum mee :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2006, 21:51:56
Ik vind het wel prima als ze het invoeren...hebben ze ook wat minder prestatiedrang! ;)
  Ta


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2006, 07:41:16
Vraag me af wie er destijds met dat lumineuze plan is gekomen uberhaupt.........volgens mij weet ik wel wie dat is..... 8)
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2006, 11:48:45
Vraag me af wie er destijds met dat lumineuze plan is gekomen uberhaupt.........volgens mij weet ik wel wie dat is..... 8)

Ik ben heel benieuwd...

(Eindelijk een goeie zet van Remkes trouwens. Hij heeft ook aardig wat minder positieve berichten op z'n naam staan :-X )
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s