sport test

Auteur Topic: sport test  (gelezen 20035 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 4 december 2005, 21:32:04
Daarom slaat die fietstest kant nog wal. Jammer dat ook hier heel brandweer Nederland zo over denkt maar nog steeds niemand het aan durft om dit te veranderen......Vanuit de Arbo hoek hoef je ook weinig respons te verwachten want die zijn tegenwoordig ook commercieel dus denken ook alleen maar aan de eigen zak......kortom we tobben gewoon nog vrolijk verder met onze fietstesten ;D
Nouja,deze discussie speelt nu ook binnen ons korps.Na aanleiding van het afkeuren van 2 brandwachten.Die nu door een sportinstructeur weer op de rit worden gezet.Die instructeur zegt het ook dat dat hele fietsen totaal niets te maken heeft met de brandweer,geen enkele manier van duursport.Die man zegt dat ze ons moeten keuren op het pieken in ons vak,dus wat we net al zeiden.met 2 LDslangen onder je arm even een trap op in bluspak en ademaperatuur

janneman82

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 4 december 2005, 22:22:54
Kijk....dat bedoel ik.....laat iedereen de BLV maar doen! 3x op en neer een flat op, naar de 4e verdieping met ademlucht op, een 2-duimer onder je arm en een straalpijp in de ander. En dan elke keer als je boven bent een zak zand omhoog trekken van 10 kg.! ;)

Deze test wordt in iedergeval wel gedaan bij de brandweer Hilversum, alleen dit moet dan binnen de 5 minuten

firemanr

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 4 december 2005, 22:25:55
Deze test wordt in iedergeval wel gedaan bij de brandweer Hilversum, alleen dit moet dan binnen de 5 minuten

Dat lijkt me vrij sterk:

bluspak aan, ademlucht op
links onder de arm een 52 mm slang, rechts een straalpijp.
4 verdiepingen omhoog met de trap.
bovengekomen, over de reling een zak zand ophijsen aan een touw met 10 kg gewicht.
terug naar beneden
slang oppakken, straalpijp
4 verdiepingen omhoog, etc, etc.
Dat 3x in 5 minuten!!!! Dat gaat dus niet. ;)

firemanr

• Gast
Reactie #43 Gepost op: 4 december 2005, 22:30:32
Dat lijkt me vrij sterk:

bovengekomen, over de reling een zak zand ophijsen aan een touw met 10 kg gewicht.
terug naar beneden

Dit is trouwens maar 1 onderdeel van die dag!

Ook moet je in het zwembad een pop opduiken (geblindeert) van de bodem
een so verslepen over een afstand van 100 meter, van 80 kg.
10 km hardlopen binnen een bepaalde tijd, naar je leeftijd.
 ;)

janneman82

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 4 december 2005, 22:33:28
Dat lijkt me vrij sterk:

terug naar beneden

Ik kreeg tijdens mijn solicitatie gesprek te horen wat er wordt gedaan voor de sporttest, hierbij werdt mij dus verteld dat we in 5 minuten tijd met bluspak+ niet aangesloten ademlucht en een straalpijp plus slang vanaf de kelder van de kazerne tot de bovenste verdieping moesten lopen en daar aangekomen een zak met zand van ongeveer 10 kilo omhoog moesten hijsen, en dit moest 4 keer worden herhaald.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #45 Gepost op: 5 december 2005, 20:12:47
Een coopertest is 2400 meter in twaalf minuten, dus die 3 km klopt niet. Mag natuurlijk wel, maar 2400 meter is genoeg om de coopertest te behalen.
Het was ook geen coopertest die ik heb gelopen maar gewoon een 3km op tijd  ;)

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen