Gewoon MBO-4, maar kan zijn dat ze wat hebben zitten spelen met de toelastingseisen ivm de grote vraag naar nieuw personeel
Hier iemand die al op de academie zit in de opleiding van 2 jaar en 4 maanden.
Er heerst veel onduidelijkheid, zelfs onder ons die al de opleiding doen. Dit is ons verteld:
Als je klaar bent met de opleiding heb je een mbo 3 diploma, geen mbo 4 diploma. De opleiding tot agent heeft 7 tertielen.
Het is de bedoeling dat je na de opleiding de rest van de onderdelen (die oorspronkelijk in tertiel 8 en 9 in de opleiding voor hoofdagent werden gegeven) doet, zodat je uiteindelijk wel het mbo 4 diploma haalt en ook uiteindelijk hoofdagent kan worden.
De politieacademies zijn op dit moment allemaal gesloten. Er wordt les op afstand gegeven, maar om eerlijk te zijn is dat niet ideaal en zijn er nog veel kinderziektes (wat ook wel begrijpelijk is). Er is voor ons ook nog veel onduidelijkheid over hoe het nu verder zal gaan en wat voor gevolgen het zal hebben.
Ik weet niet of de mensen van week 21 al beginnen met de 1-jarige opleiding.
Wat ik gehoord heb over de 1-jarige opleiding is het volgende: (Ik weet niet of het allemaal 100% klopt, maar dit is wat ik van twee docenten heb gehoord).
Er is ons verteld dat er geen praktijkperiodes meer tussen de theorie zullen zitten. Nu heb je een blauwe maand, 4 maanden school en dan weer 4 maanden praktijk enz. Bij de 1-jarige opleiding heb je voor een geheel jaar enkel de theorie en niet meer de praktijkperiodes.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid geeft.