Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.

Auteur Topic: Kustwachtcentrum Den Helder bezig met testen P-2000.  (gelezen 20146 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #60 Gepost op: 21 januari 2006, 23:04:08
Das een voordeel als je 112 busje is uitgerust met CITY-GIS. Dan heb je de lokatie, urgentie en melding. Vervolgens verteld een zeer lieftallige blonde dame hoe je moet rijden. Ter plaatse aangekomen trap je de bemanning eruit, in mijn geval een pleeg. En kan jij verder rusten.

RR (Die zeer lieftallige blonde dame zegt gerust "omkeren" op een autosnelweg.)

Dat is de reden dat ik voor een KEREL gekozen heb: Bram. Lieftallig is ook leuk, maar alles op z'n tijd.

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #61 Gepost op: 22 januari 2006, 13:20:46
De Karin in mijn auto roept af en toe "harder, harder"........... ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #62 Gepost op: 24 januari 2006, 10:33:15
Citaat
10:27:55 24-01-06 G KNRM B

DUIKER VERMIST
STATION
PRIO 1   
     B 1735091KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735092KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735096KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735097KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735098KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 

 10:21:40 24-01-06 G KNRM B

BRAND A/B PLATFORM
STATION
PRIO 1   
     B 1735091KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735092KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 

 10:20:07 24-01-06 G KNRM B

BRAND A/B VAARTUIG
STATION ELB
PRIO 1   
     B 1735091KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER 
     B 1735092KUSTWACHTCENTRUM DENHELDER


Zo maak je me wel heel snel geinterresseerd.

RR (die ook een eigen capcode heeft, maar die niet kent)
Elke hulpverlening start met communicatie.


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #63 Gepost op: 26 januari 2006, 17:13:10
Vanaf 6 februari gaat het kustwachtcentrum reddingstations alarmeren die al met C/P2000 werken.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2006, 10:07:37
Volgens mij hangt er in elke RAC al een lichtkrant, dit ook om te kijken of de alarmeringen goed gaan

Lang niet elke RAC heeft een lichtkrant en lang niet elke RAC zal er ook 1 gaan gebruiken. Bovendien kun je er weinig mee controleren, want het ontvangen van een melding op de lichtkrant geeft geen garantie dat hij ook op alle pagers is ontvangen. En vice-versa, mis je het bericht op de lichtkrant, wie zegt dat de pagers hem dan ook niet hebben ontvangen?

Bovendien is een pager veel goedkoper. Ik weet dat de AC Amsterdam destijds altijd met een monitorpager werkte. Misschien hebben ze nu wel een lichtkrant, maar ga er maar vanuit dat je ruim 10 pagers kunt kopen voor de prijs van 1 lichtkrant. Naar mijn bescheiden mening is het dan ook niet meer dan "spelerij" en heeft het geen operationele toegevoegde waarde.

Groeten, Peter.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #65 Gepost op: 28 februari 2006, 20:31:27
je kan op een lichtkrant wel lezen of je het goede bericht hebt gestuurd, daarnaast worden de lichtkranten in de kazernzes gebruikt om bij vertrek snel de melding te kunnen lezen.

9910001
9910001


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #66 Gepost op: 1 maart 2006, 03:21:03
je kan op een lichtkrant wel lezen of je het goede bericht hebt gestuurd

In principe kun je dat bericht natuurlijk al zien voordat je hem verstuurt. En dan nog is een pager een goedkoper alternatief. Maarja, het mag wat kosten he :)

daarnaast worden de lichtkranten in de kazernzes gebruikt om bij vertrek snel de melding te kunnen lezen.

Dat ben ik zeer zeker met je eens, de ontvangende kant heeft meer voordelen bij een lichtkrant dan de verzendende partij (n1ar mijn mening)

Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #67 Gepost op: 1 maart 2006, 23:19:08
En waarom een lichtkrant als je een computer hebt met internet. De kustwacht zelf leest mee op http://www.xs4all.nl/~nsvtv/pdw/ en ziet zo hoe (en vooral wanneer!) de RAC's hun alarmering er uit gooit...

Henk


Bart S

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 1 maart 2006, 23:33:52
En waarom een lichtkrant als je een computer hebt met internet. De kustwacht zelf leest mee op http://www.xs4all.nl/~nsvtv/pdw/ en ziet zo hoe (en vooral wanneer!) de RAC's hun alarmering er uit gooit...

Een onbetrouwbaardere manier kan ik bijna niet verzinnen zeg.... ik zou nooit maar dan ook nooit afhankelijk willen zijn van een particuliere hobbyist. Wat nou als bij deze persoon een stroomstoring is? Of het internet ligt eruit, of de schoonmaakster trekt met d'r stofdoek per ongeluk een kabeltje los...... weg controle!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 2 maart 2006, 00:37:02
Ik heb nog niet mee gemaakt dat ie er uitlag. Niet zo vaak als het professionele C2000 hier in Gooi- en Vechtstreek. Een stuk betrouwbaarder zou ik zeggen... ;)  ;D

Henk