borstcompressie doormiddel van perslucht

Auteur Topic: borstcompressie doormiddel van perslucht  (gelezen 7766 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

helm

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 29 december 2005, 18:06:20
Die 70 liter per minuut is minimaal, en kan oplopen tot pieken van 130 liter per minuut. http://www.lucas-cpr.com/lucas.php?sid=8
Weet al iemand wat de overweging was om hiervoor te kiezen?

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #31 Gepost op: 30 december 2005, 00:30:51
waarschijnlijk een goede deal want over gezond verstand kun je niet spreken, er zijn alternatieven die wel zwaar zijn maar geen perslucht verbruiken....ik ben benieuwd naar de ervaringen.....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #32 Gepost op: 30 december 2005, 09:58:05
waarschijnlijk een goede deal want over gezond verstand kun je niet spreken, er zijn alternatieven die wel zwaar zijn maar geen perslucht verbruiken....ik ben benieuwd naar de ervaringen.....

Als je op het internet zoekt vindt je toch een aantal positieve ervaringen bij ambulancediensten in het buitenland.
Nu zijn de omstandigheden daar mwellicht anders (langere transporttijden naar het ziekenhuis etc)
en misschien zijn er wel andere systemen die het beter doen, maar ik ben ook benieuwd naar de ervaringen, het is jammer dat ze niet 2 systemen naast elkaar gebruiken om daarmee een goede vergeliujking te krijgen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources