Ik weet niet precies wie wel ambupleeg is en wie niet op het forum.
Maar ik weet een ding zeker en ben zelf ambu-pleeg, wij zijn heel wat gewend en worden dan ook niet gauw gestresst, dus als ik naar een reanimatie word gestruurd al helemaal niet omdat het de protocollen zijn die je als ze je 's nachts wakker maken in een keer produceert.
Daar gaat mijn hartje dus niet extreem sneller van kloppen(wel een beetje afhankelijk van de situatie natuurlijk) maar als ik hoor dat het een kind betreft dan gaat mijn hart slag toch redelijk omhoog.
Casus:
melding cpa via p-2000 onwel wording + adres, bij aanvraag spraakcontact geen reactie cpa, aanrijdend aanvraag spraakcontact cpa weer geen reactie, als we desbetreffende straat in rijden horen we de cpa 2de auto sturen en lifeliner uitsturen, op dat moment denk ik het gaat over een reanimatie maar heb van de cpa nog niets gehoord,in de straat staat er een man te zwaaien en roept snel snel mijn dochter ademt niet meer, pas op dat moment weet ik dat ik te maken heb met een kinderreanimatie, ik kan je vertelen dat ik me knap kloten voel op z'n moment.
Je gaat mentaal heel anders de voorbereiding in.
Daarnaast heb je je spoedkoffer nodig en je kinderkoffer als je het niet weet neem je alleen je spoedkoffer mee en dat is best jammer van het tijdverlies wat je op loopt.
Ik hoop dat ik hiermee een beetje duidelijk heb kunnen maken waarom het belangrijk is om te weten dat het om een kinderreanimatie gaat.
Daarnaast is het aanvalsplan ook iets anders en geef je bij kleine kinderen ook andere medicatieoplossingen, kortom andere protocollen LPA.