Heb begrepen dat de politie bonden op korte termijn met een 'regeling' komen voor bestaande en toekomstige studenten die hinder ondervinden van het corona-virus. Ik verwacht dat ze ook iets gaan mededelen over kandidaten die nu vastzitten in de selectie. Houd de social-media kanalen van hen dus in de gaten!
Enige wat ik jullie wel kan meegeven, ikzelf zit in de stress (heb het hele traject al doorlopen en wacht op aanstelling) of mijn opleiding in week 45 door kan gaan. Of er volgend jaar politiekundige opleiding gaan starten is totaal geen zicht. Echter lijkt het mij sterk aangezien er geen vacatures voor zijn opengesteld en de kandidaten die geen HBO diploma hebben, en in week 33 zouden starten met de regulieren N5 opleiding, is medegedeeld dat het traject stopt of dat ze N4 kunnen doen in 2021. Dus er is niet gezegd we schuiven jullie een lichting op, normaal gesproken start de 4 jarige N5 opleiding in februari en in augustus. Dus zou week 33 naar week 5 2021 gaan.... De verkorte N5 is in november en in april.
Anyway hetgeen ik jullie dus wil meegeven: het vernieuwde N4 wordt in mijn ogen echt een vooruitgang, ook gaan er gegarandeerd heel veel kandidaten geplaatst worden. Dus houd je focus vast en zorg dat je 'ready' bent als je een selectieonderdeel mag volbrengen. Garanties heb je niet maar de kans dat je dan niet naar de opleiding kunt lijkt mij klein. "Onze" situatie is nu klote en frustrerend maar er zijn genoeg mensen graag in onze schoenen zouden staan. Ofwel al maanden niet heb kunnen solliciteren. Ook zijn er kandidaten die ondanks dat ze alles hebben gehaald alsnog niet naar de opleiding kunnen. Hoe frustrerend is dat!
Keep up the good spirit en verlies niet je motivatie! Ik heb er zelf (ook) moeite mee maar uiteindelijk is de beloning hopelijk des te groter. We gaan ervoor